Radikal valgturne dag 11: Margrethe Vestager overrækker blomster til aarhusiansk lærer og Morten Østergaard er censor for en dag i Horsens

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Mandag d. 5. september er turen nået til Aarhus og Horsens. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Aarhus

Folkeskolen er en mærkesag for Radikale Venstre i valgkampen. Radikale Venstre vil gerne sætte fokus på, at den danske folkeskole handler om mere end bare det, der kan måles, vejes eller kontrolleres. Politikerne på Christiansborg bliver nødt til også at tro på lærerne og deres faglighed. Derfor overrækker Margrethe Vestager og Morten Østergaard, mandag formiddag en buket blomster til en "superlærer" på Samsøgades Skole i Aarhus. Læreren er blevet udvalgt på baggrund af de talrige rørende, morsomme og inspirerende fortællinger, der kom ind, da Radikale Venstre var på gågaden for at samle indstillinger blandt aarhusianerne.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 8.45 –10 på Samsøgades Skole, Ny Munkegade 17, 8000 Aarhus C
  • Kontaktpersoner: Formand for Radikale Venstre i Aarhus, Sander Jensen, tlf. 3028 8442
  • Radikale Venstres uddannelsesudspil: Vores Skole

Horsens

Radikale Venstre har store ambitioner for de danske uddannelsesinstitutioner. Uddannelse er en af de vigtigst investeringer i fremtiden, vi står overfor. For at skabe opmærksomhed om dette tager Radikale Venstres 20-årige folketingskandidat, Jeppe Mikkelsen, mandag eftermiddag sammen med partiets næstformand Morten Østergaard ud på Jeppes gamle gymnasium i Horsens. Her skal de være censorer for en række samfundsfagsklasser, der i dagens anledning har forberedt et politisk notat til de radikale politikere.

Efterfølgende vil Morten Østergaard, Jeppe Mikkelsen og de øvrige radikale tage en tur i gågaden, hvor de vil dele valgmateriale ud og tale med vælgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 13.30 – 15.00 på Horsens Statsskole, Studentervænget 2, 8700 Horsens
  • Kontaktpersoner: folketingskandidat Jeppe Mikkelsen, tlf. 2810 8699

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981, rvjebj@ft.dk