Radikal valgturne dag 14: Margrethe Vestager besøger Bjerringbro og Randers

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Torsdag d. 8. september er turen nået til Bjerringbro og Randers. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Bjerringbro

Radikale Venstre kæmper for, at forholdene for den danske folkeskole skal forbedres markant. Det gælder ikke mindst for naturvidenskabsfagene. Fx har mindre end 2 ud af 10 natur og teknik-lærere faget som linjefag. Og mindre end hver femte lærer oplever, at natur og tekniklokalet lever op til undervisningsministeriets anbefalinger. For at sætte fokus på dette besøger Margrethe Vestager sammen med den lokale folketingskandidat Brian Bruhn Naturvidenskabernes Hus i Bjerringbro, hvor de vil indgå i en ideudveksling om, hvordan vi kan løfte naturvidenskaben op på niveau.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 9.15 – 10,30 i Naturvidenskabernes Hus, P. E. Eriksensvej 1, 8850 Bjerringbro
  • Kontaktperson: Brian Bruhn, folketingskandidat for Radikale Venstre, tlf.  4058 8020

Randers

Sent torsdag formiddag kører den radikale valgbus til Børnehuset Jennumparken. Her skal Margrethe Vestager og den lokale folketingskandidat Mogens Nyholm høre om de pædagogiske redskaber, børnehuset har anvendt med stor succes for at give alle børn, inklusive tosprogede og børn med særlige behov, den bedste start på livet.

Efterfølgende kører valgbussen Margrethe Vestager, Mogens Nyholm og de øvrige radikale ind foran Randers Regnskov, hvor de vil dele valgmateriale ud og tale med vælgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget i Børnehuset Jennumparken foregår kl. 11.30 – 12.15 i Børnehuset Jennumparken, Gl. Jennumvej 2,8930 Randers NØ
  • Uddeling af valgmateriale foran Randers Regnskov starter kl. 12.30, Tørvebryggen 11, 8900 Randers
  • Kontaktperson: Mogens Nyholm, folketingskandidat for Radikale Venstre, tlf. 2065 8963