Radikal valgturne dag 18: Valgbussen besøger København og Lyngby

Radikale Venstre er på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Mandag d. 12. september er turen nået til København og Lyngby. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

København: Manu Sareen besøger kvindelige iværksættere

Danmark skal løftes ud af lavvækstfælden. For at sætte fokus på dette ruller den radikale valgbus om formiddagen op foran Københavns Erhvervscenter, hvor folketingskandidat Manu Sareen besøger centrets ”Kom-i-gang camp” for kvindelige iværksættere med anden etnisk baggrund end dansk, Q-projektet. Projektet er nomineret til en EU-pris. Den radikale beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Anna Allerslev deltager også i besøget.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 10.00 – 12.00 Københavns Erhvervcenter, Njalsgade 13, st., 2300 København S
  • Kontaktperson: Manu Sareen, folketingskandidat for Radikale Venstre, 2264 1605

Margrethe Vestager hylder lærere i Lyngby

Folkeskolen er en mærkesag for Radikale Venstre i valgkampen. Radikale Venstre mener, at den danske folkeskole handler om mere end bare det, der kan måles, vejes eller kontrolleres. For at skabe opmærksomhed om dette besøger Radikale Venstres leder Margrethe Vestager og folketingskandidat Trine Nebel Schou mandag eftermiddag Lindegårdsskolen i Lyngby – en skole, der med en mangfoldig elevsammensætning og 20 procent tosprogede klarer sig langt bedre, end den burde. Her vil Margrethe Vestager overrække blomster til to lærere, som ifølge skolens elever har gjort en forskel.

Efterfølgende kører bussen ned i Lyngby centrum, hvor Margrethe Vestager, folketingskandidater og øvrige frivillige vil dele valgmateriale ud og tage en snak med forbipasserende vælgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget på Lindgårdsskolen foregår kl. 13.00 – kl. 14.15 på Lindegårdsskolen, Lyngbygårdsvej 39, 2800 Lyngby
  • Kontaktperson: Trine Nebel Schou, folketingskandidat for Radikale Venstre og formand for Børne- og Ungdomsudvalget i Lyngby-Taarbæk Kommune, tlf. 5083 1006
  • Radikale Venstres uddannelsespolitik: Vores skole

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder 6162 5981