Radikal valgturne dag 19: Margrethe Vestager besøger Hillerød og Helsingør

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Tirsdag d. 13. september er turen nået til Hillerød og Helsingør. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Hillerød

Om formiddagen ruller den radikale valgbus op foran Erhvervsskolen Nordsjælland i Hillerød. Uddannelse er en mærkesag for Radikale Venstre i valgkampen, fordi uddannelse er vejen frem, hvis vi skal have en konkurrencedygtig økonomi i en globaliseret verden. Derfor skal flere have en ungdomsuddannelse. For at sætte fokus på dette vil Margrethe Vestager tage en snak med dem, der har deres daglige gang på Erhvervsskolen Nordsjælland, og forsøge at skabe opmærksomhed om denne uddannelse, som ellers ikke bliver meget omtalt i medierne.

Efterfølgende kører valgbussen ned i Hillerøds centrum, hvor Margrethe Vestager og to andre radikale folketingskandidater i Nordsjælland, Helle Løvgreen Mølvig og Helge Vagn Jacobsen, vil dele valgmateriale ud og tage en snak med vælgerne.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 9.45 til kl. 11 på Erhvervsskolen Nordsjælland, Carlsbergvej 34, 3400 Hillerød
  • Uddeling af valgmateriale foregår kl. 11.15-12.00 med udgangspunkt på Torvet i Hillerød
  • Kontaktpersoner: Folketingskandidat Helle Løvgreen Mølvig, tlf. 2217 5727 og folketingskandidat Helge Vagn Jacobsen, tlf. 2720 0613

Helsingør

Radikale Venstre vil løfte Danmark ud af den truende lavvækstfælde, så vi kan sikre fremtidens velstand og finansiering af velfærden. For at skabe opmærksomhed om dette, kører valgbussen om eftermiddagen til Helsingør, hvor Margrethe Vestager og de radikale folketingskandidater i Nordsjælland vil besøge det nye kulturelle byområde, Kulturværftet, hvor de til et åbent arrangement vil diskutere, hvordan vi kan skabe vækst gennem kultur og innovation.

Efterfølgende går Margrethe Vestager og de øvrige radikale folketingskandidater ned i byens centrum for at møde vælgerne.

Nyttige oplysninger:

• Besøget på Kulturværftet foregår kl. 13 – kl. 14.15, Allegade 3, 3000 Helsingør
  • Besøget i byens centrum foregår fra kl. 14.30 med udgangspunkt foran Helsingør Bycenter
  • Kontaktpersoner: Folketingskandidat Helge Vagn Jakobsen, tlf. 2720 0613, folketingskandidat Helle Løvgreen Mølvig, tlf. 2217 5727, folketingskandidat Christian Friis Bach, tlf. 2533 7711

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981, rvjebj@ft.dk