Radikal valgturne dag 20: Margrethe Vestager og Manu Sareen møder københavnerne

De sidste tre uger har Radikale Venstre med formand Margrethe Vestager i spidsen rejst landet tyndt i en farvestrålende valgbus for at lytte til danskerne og få inputs til valgkampen. Onsdag d. 14. september er sidste stop på turen. Her vil Margrethe Vestager og spidskandidat Manu Sareen sammen med de lokale folketingskandidater møde københavnerne og få deres ideer til de fire radikale mærkesager: økonomi, uddannelse, integration og EU. Alle tanker samles på et banner, som følger med ind på Christiansborg til inspiration efter valget. Journalister er velkomne til at tage med rundt på dagen.

Frederiksberg: Økonomi

Onsdag morgen ruller valgbussen op foran CBS. Her vil Margrethe Vestager møde de studerende til en debat om, hvordan vi skaber vækst og arbejdspladser i fremtidens Danmark. Derudover deler hun kringle ud til de morgenfriske københavnere på Solbjerg Plads og tager en snak med dem om, hvordan de synes, ”kagen skal skæres” i fremtiden.

Nyttige informationer:

• Besøget på CBS foregår kl. 8.55-9.40, i auditoriet SPs08, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg
  • Fra kl. 8.30-8.50 og fra kl. 9.45-10 uddeler Margrethe Vestager, Manu Sareen og folketingskandidaterne Ditte Søndergaard, Karen Lumholt og Lone Loklindt valgmateriale og kringle på Solbjerg Plads, 2000 Frederiksberg

Indre By: Uddannelse

Onsdag formiddag kører valgbussen til Københavns Universitets Center for Sundhed og Samfund. Her sættes uddannelse på dagsorden, når Margrethe Vestager bl.a. skal ”tippe en 13'er” om det danske uddannelsessystem.

Nyttige informationer:

• Besøget ved Center for Sundhed og Samfund foregår kl. 10.15-11.15, Øster Farimagsgade 5, 1353 København
  • Her deltager udover Margrethe Vestager og Manu Sareen folketingskandidaterne Mia Nyegaard, Karsten Lauritsen og Christian Holm Donatzky

Nørrebro: Integration

På dagens tredje besøg er integration i centrum. Her får Margrethe Vestager inspiration fra københavnerne til, hvordan vi styrker integrationen. Derudover skal hun lave sit eget ”graffiti-tag” og sammen med Nørrebro-borgerne nyde underholdningen fra dansegruppen ’Dans i Nordvest’.

Nyttige informationer:

• Besøget foregår kl. 11.30-12.30 på Blågårds Plads, 2200 Nørrebro.
  • Her deltager udover Margrethe Vestager og Manu Sareen folketingskandidaterne Sofie Plenge og Mette Annelie Rasmussen.

Amager: EU/Bæredygtig

På dagens sidste besøg er EU og bæredygtighed omdrejningspunktet. Her cykler Manu Sareen fra Nørrebro mod Amager, hvor han henter inspiration fra københavnerne til, hvordan vi bruger EU til at styrke arbejdet med klimaet og bæredygtighed. Alle kan cykle med på turen.

Nyttige informationer:

• Turen foregår kl. 12.45-13.45 fra Blågårds Plads, 2200 Nørrebro til Knippels Bro
  • Her deltager udover Manu Sareen folketingskandidaterne Pernille Boye Koch og Lars Richard Rasmussen

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, tlf. 6162 5981, rvjebj@ft.dk