Radikal valgturne dag 4: Margrethe Vestager besøger VUC i Næstved og får en lektion i samfundsfag i Nykøbing F

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Mandag d. 29. august er turen nået til Næstved og Nykøbing F. Alle journalister opfordres til at tage med rundt.

Næstved

Om formiddagen ruller den radikale valgbus op foran VUC Næstved, hvor Margrethe Vestager og den lokale folketingskandidat, Zenia Stampe, mødes med Omid. Omid er 25 år og iransk kurder. Han kom til Næstved for 1 år siden og har indtil nu arbejdet i et løntilskudsjob i daginstitutionen Pilegården. Mandag har han første skoledag på VUC. Han vil fortælle om sit møde med det danske samfund og arbejdet med danske børn.

Nyttige oplysninger:

• Der er afgang fra Christiansborg mod Næstved kl. 07.30 fra Christiansborg Slotsplads
  • Besøget foregår kl. 9 – 10,30 på VUC Næstved, Birkebjerg Allé 1, 4700 Næstved
  • Kontaktperson: Zenia Stampe, næstformand for Radikale Venstre og opstillet til Folketinget i valgkredsene Roskilde og Næstved, tlf. 25883838

Efterfølgende går Margrethe Vestager, Zenia Stampe og de øvrige radikale ned i Næstveds centrum for at dele valgmateriale ud og for at tage en snak med byens borgere om, hvad der er vigtigt at sætte fokus på i denne valgkamp.

Nykøbing

Om eftermiddagen kører den radikale valgbus til Katedralskolen i Nykøbing F. Her vil Margrethe Vestager sammen med den lokale folketingskandidat Linda Kristiansen sætte sig på skolebænken og deltage i en samfundsfagstime. Sammen med elever og lærere vil de diskutere, hvorfor Radikale Venstre mener, at uddannelse er en af de største og vigtigste investeringer i fremtiden.

Nyttige oplysninger:

• Besøget foregår kl. 13 – kl. 14,30 på Nykøbing Katedralskole, Poul Martin Møllersvej 3, 4800 Nykøbing F
  • Kontaktperson: Linda Kristiansen, folketingskandidat for Radikale Venstre i Sjællands Storkreds, 3114 3377

Efterfølgende går Linda Kristiansen og de øvrige radikale ned i byens centrum for at møde vælgerne ansigt til ansigt.

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981