Radikal valgturne dag 5: Margrethe Vestager hører om innovation i Rabalderstræde og besøger ”ghetto” i Holbæk

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Tirsdag d. 30. august er turen nået til Roskilde og Holbæk. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Roskilde

Om formiddagen ruller den radikale valgbus ud til Musicon i Roskilde. Musicon er en nedlagt betonvarefabrik, som i fremtiden skal danne ramme om Roskildes nye kreative bydel. Rockmuseum, højskole, væksthus, innovative virksomheder, kunstnerværksteder, caféer, spillesteder og spændende boliger skal være med til at styrke byens muligheder indenfor oplevelsesøkonomi. Her vil Margrethe Vestager og den lokale folketingskandidat Zenia Stampe høre om visionerne for Musicon.

Nyttige oplysninger:

• Bussen kører fra Christansborg mod Roskilde kl. 08.00
  • Besøget foregår kl. 9 – 11 i Musicon, Rabalderstræde 1, 4000 Roskilde, link
  • Kontaktperson: Zenia Stampe, næstformand for Radikale Venstre og opstillet til Folketinget i valgkredsene Roskilde og Næstved, tlf. 25883838
  • Radikale Venstres vækstudspil: Vækst der virker

Efterfølgende går Margrethe Vestager, Zenia Stampe og de øvrige radikale ned på Stændertorvet for at dele valgmateriale ud og for at tage en snak med byens borgere.

Holbæk

Radikale Venstre kæmper for en værdig udlændingepolitik og en ordentlig integration. Derfor kører valgbussen om eftermiddagen til Holbæk, hvor Margrethe Vestager sammen med det radikale byrådsmedlem Emrah Tuncer vil besøge Vangkvarteret, et område som ofte bliver udråbt til ”ghetto”. Her vil hun tage en snak og udveksle ideer med områdets beboere.

Den sidste del af eftermiddagen byder på et indslag i den muntre afdeling, når Margrethe Vestager deltager i åbningen af den radikale valgcafe og ølsmagning af folketingskandidat Rasmus Helveg Petersens øl ’Radikal Classic’. Her vil også afgående folketingsmedlem Niels Helveg Petersen, far til Rasmus Helveg Petersen, deltage.

Nyttige oplysninger:

• Besøget i Vangkvarteret foregår kl. 13.30 – kl. 15.00, Agervang 2
  • Kontaktperson: Emrah Tuncer, tlf. 7236 8790
  • Radikale Venstres boligpolitik: Ghettopolitik der virker
  • Åbning af Radikal Valgcafe: kl 15.15-16.00, Ahlgade 5, 4300 Holbæk
  • Kontaktperson: Rasmus Helveg Petersen, tlf. 3175 7239

Der tages forbehold for ændringer i programmet.
For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981, rvjebj@ft.dk