Radikal valgturné dag 6: Margrethe Vestager besøger aftenskole i Odense og møder studerende og kreative iværksættere i Svendborg

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Onsdag d. 31. august er turen nået til Odense og Svendborg. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Odense

For Radikale Venstre er uddannelse til alle en mærkesag. Derfor ruller den radikale valgbus om formiddagen op foran musikskolen FORA 1748, en aftenskole som med stor succes underviser unge såvel som gamle i ting som teater, sang og musik. Her vil Radikale Venstres leder Margrethe Vestager og de fire radikale folketingskandidater på Fyn deltage i undervisningen, tage en snak med lærerne og få inspiration.

Efterfølgende går Margrethe Vestager og de øvrige radikale ned på Grønttorvet for at dele valgmateriale ud og for at tage en snak med byens borgere om, hvad der er vigtigt at sætte fokus på i denne valgkamp

Nyttige oplysninger:

• Bussen kører fra Christiansborg Slotplads kl. 6.30
  • Besøget på Musikskolen FORA 1748 foregår kl. 9–11, Buchwaldsgade 48, 5000 Odense C, link
  • Uddeling af valgmateriale og møde med vælgerne foregår kl. 11-12 med udgangspunkt på Grønttorvet på Sortebrødre Torv
  • Kontaktperson: Thorkild K. Maarbjerg, Formand for Odense Radikale Venstre og Storkreds Fyns Radikale Venstre, , tlf. 2320 1114

Svendborg

Onsdag eftermiddag kører den radikale valgbus til Svendborg Erhvervsskole. Her møder Margrethe Vestager de studerende i skolens aula, hvor chefredaktør på Fyns Amts Avis Troels Mylenberg ”griller” den radikale leder med spørgsmål fra salen.

Derefter går Margrethe Vestager, de fynske folketingskandidater og øvrige radikale ned gennem byen for at møde vælgerne ansigt til ansigt.

Dagen slutter hos kontorfællesskabet for kreative iværksættere, M28, hvor Margrethe Vestager og de radikale folketingskandidater bl.a. vil høre om, hvordan Svendborg er blevet byen med tredjeflest kreative fagaktive i landet, kun overgået af København og Århus.

Nyttige oplysninger:

• Besøget på Svendborg Erhvervsskole foregår kl. 12.30-13.45, Skovsbovej 43 5700 Svendborg
  • Besøget hos kontorfællesskabet M28 foregår kl. 14.15-14.45, Møllergade 28, 5700 Svendborg
  • Kontaktperson: Mai-Britt Schultz, formand for Svendborg Radikale Venstre og Svendborg-Langeland Kredsen, tlf. 2042 2662 samt Emil Dyred, folketingskandidat i Fyns Storkreds, tlf. 2617 2265
  • Radikale Venstres designstrategi: Design fremtiden 1.0

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981, rvjebj@ft.dk