Radikal valgturne dag 7: Margrethe Vestager besøger Kolding og Esbjerg

Radikale Venstre er med formand Margrethe Vestager i spidsen på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Torsdag d. 1. september er turen nået til Kolding og Esbjerg. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Kolding

Radikale Venstre kæmper for en værdig udlændingepolitik og sætter i valgkampen fokus på indvandrere og flygtninges forhold i Danmark. Derfor starter formiddagen i Kolding med et noget utraditionelt kampagnestop. Margrethe Vestager skal nemlig besøge en helt almindelig somalisk familie, som vil fortælle om livet i Skovparken, der af nogle bliver betegnet som Koldings "ghetto".

Derefter aflægger Margrethe Vestager og de øvrige radikale et besøg på Designskolen Kolding, hvor den radikale leder bl.a. vil fortælle om, hvorfor Radikale Venstre mener, at designuddannelserne i Danmark skal styrkes markant.

Efterfølgende vil Margrethe Vestager og øvrige radikale tage en tur i Esbjerg centrum, hvor de vil dele valgmateriale ud og tale med vælgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget i Skovparken foregår kl. 9 – 10 med udgangspunkt på Lærkevej 21, 6000 Kolding
  • Besøget på Designskolen Kolding foregår kl. 10.15 – 11.15, Ågade 10, 6000 Kolding
  • Besøget i Kolding centrum foregår kl. 11.20 – 12.00 foran rådhuset
  • Kontaktperson: Marlene B. Lorentzen, Folketingskandidat i Sydjyllands Storkreds, 6167 4002
  • Radikale Venstres boligudspil: En ghettopolitik der virker

Esbjerg

Radikale Venstre tager ansvar for samfundsøkonomien. Dette gælder ikke mindst ved at satse grønt. For at sætte fokus på dette område, holder valgbussen torsdag eftermiddag ind hos Rambøll Oil & Gas, hvor Margrethe Vestager og folketingskandidat Lotte Rod vil høre om grøn teknologi og vindenergi.

Efterfølgende går Margrethe Vestager og de øvrige radikale ned i byens centrum og tager en snak med de forbipasserende.

Nyttige oplysninger:

• Besøget hos Rambøll Oil & Gas foregår kl. 13.30-14.30, Willemoesgade 2, 6700 Esbjerg
  • Besøget i Esbjerg centrum foregår kl. 14.45 - 16 på Torvet i Esbjerg
  • Kontaktperson: Folketingskandidat for Radikale Venstre i Sydjyllands storkreds Lotte Rod, tlf. 2944 4855
  • Radikale Venstres vindmøllepolitik: Vindmøller skal levere halvdelen af Danmarks strøm

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger: kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, tlf. 6162 5981, rvjebj@ft.dk