Radikal Valgturne dag 8: Radikale Venstres valgbus besøger Aabenraa og Sønderborg

Radikale Venstre er på vej rundt i landet i en farvestrålende valgbus for at møde vælgerne ansigt til ansigt. Torsdag d. 1. september er turen nået til Aabenraa og Sønderborg. Journalister er velkomne til at tage med rundt.

Aabenraa

Uddannelse er en mærkesag for Radikale Venstre. Uddannelse er nøglen til vækst, velstand og velfærd. For at sætte fokus på dette ruller den radikale valgbus fredag formiddag op foran Åbæk Efterskole. Skolen er for piger og drenge i alderen 14-18 år og vil gerne medvirke til at gøre eleverne interesserede i at uddanne sig videre, selvom mange af dem ikke er særligt stærke i de boglige fag. Her vil MF for Radikale Venstre Bente Dahl og den radikale folketingskandidat Lotte Rod møde elever og lærere.

Efterfølgende kører valgbussen Bente Dahl, Lotte Rod og de øvrige radikale ind foran Føtex i Aabenraa, hvor de vil dele valgmateriale ud og tage en snak med byens borgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget på Åbæk Efterskole foregår kl. 9-10, Jørgensgård Skovvej 101, 6200 Aabenraa
  • Bussen holder foran kl. 10.30-11.30 foran Føtex, Madevej 39, 6200 Aabenraa
  • Kontaktperson: Folketingskandidat for Radikale Venstre i Sydjyllands Storkreds Lotte Rod, tlf. 2944 4855

Sønderborg

Radikale Venstre vil skabe økonomisk vækst ved at satse på grøn teknologi. For at sætte fokus på dette besøger Radikale Venstre på sin bustur rundt i landet en række greentech virksomheder. Derfor ruller valgbussen fredag eftermiddag op foran Envotherm A/S. Her vil MF for Radikale Venstre Bente Dahl og den radikale folketingskandidat Lotte Rod høre om, hvordan virksomheden skaber vækst gennem nytænkende og ressourcebevarende spildevandrensning.

Efterfølgende kører bussen Bente Dahl, Lotte Rod og de øvrige radikale ned i Sønderborg gågade, hvor de vil dele valgmateriale ud og tage en snak med byens borgere.

Nyttige oplysninger:

• Besøget på Envotherm A/S foregår kl. 13-14, Nordborgvej 81, 6430 Nordborg
  • Uddeling af valgmateriale foregår kl. 15-16 med udgangspunkt i Rønhaveplads, 6400 Sønderborg
  • Kontaktperson: Folketingskandidat for Radikale Venstre i Sydjyllands Storkreds Lotte Rod, tlf. 29444855

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

For yderligere oplysninger, kampagnemedarbejder Jesper Boe Jensen, 6162 5981, rvjebj@ft.dk