Radikale tilfreds med ny aftale om familiesammenføring af børn

Radikale Venstre og resten af regeringen har i dag indgået en aftale om familiesammenføring af børn med Enhedslisten og Liberal Alliance.

Radikale Venstre har hele tiden været imod den nuværende ordning, der har splittet mange familier ad. Radikale Venstre er derfor glade for den nye aftale.

- Nu gør vi op med de urimelige regler på området, der har bragt mange familier i en helt fortvivlet situation. Vi slår i stedet fast, at små børn altid skal have ret til at bo med deres forældre i Danmark, og at velintegrerede forældre også kan få større børn hertil, siger den radikale udlændingeordfører, Zenia Stampe.

Radikale Venstre er også tilfredse med, at der bliver lagt op til ændringer af reglerne for genopdragelsesrejser.

- Vi sikrer nu, at børn, der har været sendt på genopdragelsesrejse, kan få deres opholdstilladelse tilbage, hvis det er her, de er vokset op og har deres netværk. Børn skal ikke straffes, fordi deres forældre træffer forkerte beslutninger på deres vegne, siger Zenia Stampe.

For yderligere kommentarer kontakt udlændigeordfører Zenia Stampe, 61625161