Radikale Venstre vælger gruppenæstformand og gruppesekretær

Ved formiddagens gruppemøde har Radikale Venstres folketingsgruppe konstitueret sig og valgt gruppenæstformand og gruppesekretær. Gruppenæstformand bliver Sofie Carsten Nielsen, mens gruppesekretær bliver Camilla Hersom.

En enig gruppe hos Radikale Venstres har valgt Sofie Carsten Nielsen som gruppenæstformand ved fredagens gruppemøde. I samme ombæring blev Camilla Hersom valgt til gruppesekretær. Også enstemmigt.

Begge Radikale MF’ere beholder deres ordførerskaber. Sofie Carsten Nielsen er derfor stadig Europaordfører, ligestillingsordfører og ordfører for videregående uddannelser og forskning. Camilla Hersom er udover den nye udnævnelse sundhedsordfører og fødevareordfører.

Margrethe Vestager er fortsat politisk leder for Radikale Venstre, mens Marianne Jelved fortsætter som gruppeformand.

For yderligere kommentarer:
Sofie Carsten Nielsen; 6162 5079