• RAW Comedy/

RAW comedy og Mick Perrin præsenterer stolt: Eddie Izzard til Norden med sit nye show “Force Majeure”

Report this content

Eddie Izzard er en af verdens største komikere. Da han var i Sverige i 2005 blev hans 2 shows udsolgt på bare 8 minutter og i 2009 optrådte han for fulde huse i både Hovet, Malmø Arena og Scandinavium. Nu er han tilbage! I april 2013 tager Eddie Izzard på sin største Nordenturné nogensinde og bliver den første komiker til at optræde på det nye Friends Arena i Stockholm. Denne gang laver han endda shows i Helsingfors (Finland), Oslo (Norge), Århus (Danmark), samt Malmø og Gøteborg i Sverige. Billetsalget starter den 4 maj klokken 11:00, men fans har mulighed for at booke billetter 2 døgn tidligere via eddieizzard.com.

Eddie Izzard har vundet adskillige udmærkelser for sine roste shows og både komikere og anmeldere har ved flere tilfælde blevet udråbt til at være en af verdens største komikere nogensinde. Hans varme, underfundige humor der ofte indeholder både act out og skæve intelligente monologer omhandler alt fra store historiske eller religiøse hændelser til hverdagsbetragtninger om hvad der ville ske, hvis Darth Vader besøgte en kantine og hvordan løvædende giraffer ville opføre sig, hvis de pludselig blev onde. På Youtube er hans bredde og popularitet ekstra tydelig, når man opdager at 20 klip fra hans forskellige shows har over 1. Mio. visninger hver.

– I first visited Scandinavia in the summer on '65, when I was 3 years old. Our hosts were the Rydsund family from Göteborg. I ran about, drank a lot of lemonade and played at making castles out of sand. It will be great to return in 2013, almost 50 years later, and play again – but this time with words and ideas and comedy. Thank you all for having such a brilliant command of the English language, udtaler Eddie Izzard.

Foråret 2013 bringer RAW comedy verdensstjernen tilbage. Den Nordiske turné med det nye show “Force Majeure” bliver indledt i Danmark, derefter Finland inden han afslutter i Sverige og Norge.

– RAW comedy arbejder kontinuerligt med verdens største komiker og er meget stolte over igen at få muligheden for at producere turnéen for en af verdens største komikere føles både sjovt og spændende, udtaler grundlæggeren af RAW Comedy den svenske komiker Mårten Andersson.

Billetsalget til Norden Turnéen starter den 4. Maj klokken 11, men fans, der registrerer sig på eddieizzard.com har muligheden for at købe billetterne 2 døgn tidligere på samme side.

Turnéplan
8 april, Århus (Danmark), Musikhuset Århus
11 april Helsingfors (Finland), Hartwall Areena
13 april Stockholm (Sverige), Friends Arena
14 april Oslo (Norge), Spektrum
15 april Gøteborg (Sverige), Scandinavium
16 april Malmø (Sverige), Malmø Arena

Om Eddie Izzard
Eddie Izzard er en av verdens mest berømte komikere. Han har vundet to Emmys og to British Comedy Award og hans klip på Youtube har opnået 40 millioner visninger. Ved flere tilfælde har han blevet udråbt til en af verdens største komikere nogensinde og er endda udnævnt til at være en ”Lost Python” af selveste John Cleese.  Udover 8 roste stand up-turnéer, så som “Unrepeatable”, “Dressed to Kill” og senest “Stripped”, har han som skuespiller medvirket i over 30 film (for eksempel "Ocean's Twelve" og "Shadow of the Vampire") og syv teaterstykker. Ydermere havde han hovedrollen i den anmelderroste tv-serie “The Riches” som blev sendt i 2 sæsoner.
   Sommeren 2009 løb han ikke mindre end 43 maratonløb på bare 51 dage til fordel for velgørenhedsprojektet Sport Relief.  En bedrift som gav Eddie Izzard prisen som årets sportspersonlighed i britisk BBC.

Om RAW comedy
RAW comedy blev grundlagt af Mårten Andersson 2004 og er i dag Sveriges største og mest berømte stand-up klub og den eneste som blander internationale stjerner med de største svenske navne og åbner dørerne for de helt nye talenter. RAW comedy har udover at hente Eddie Izzard til Sverige to gange, også præsenteret stjerner som Jerry Seinfeld, Dylan Moran og Gina Yashere, for blot at nævne nogle få. For mere information om RAW comedy: www.rawcomedy.se.

Mere om Eddie Izzard:
Hjemmeside: www.eddieizzard.com