Vækst i et turbulent tiår – iværksætterne fortæller

Hvordan får man virksomheden til at vokse og opnår succes på et stadig mere turbulent marked? Hvilke succesfaktorer lå til grund for de virksomheder, der skød op og udviklede sig til globale aktører i 00'erne?

Nu findes unikke tip fra succesfulde iværksættere over hele verden samlede i én og samme bog. Toothless Tiger og Social Media Club Copenhagen, er grundlagt af Henrietta Weber. Læs om hendes syn på, hvordan man opnår succes og vokser i 10'erne. Bogen er en antologi indeholdelse synspunkter fra nogle af 00'ernes mest betydende erhvervsfolk på iværksætteri og vækst samt nøglefaktorer for succes ved udvikling af globale virksomheder med høj vækst.

E-bogen Growth in a Difficult Decade tager os med bag kulisserne i nutidens succesfulde unge virksomheder og videreformidler indsigt fra iværksættere i alle fire verdenshjørner, idet hensigten er at give gode råd om skabelse af morgendagens innovative virksomheder. De emner, som iværksætterne kommer ind på i bogen, er yderst varierede og bygger på erfaringer fra alle verdensdele. Næsten alle brancher er repræsenterede, f.eks. detailhandel, lægemiddeludvikling, softwareudvikling, e-handel og mange flere. Uanset læserens baggrund eller geografiske og karrieremæssige placering finder denne i bogen en række værdifulde oplysninger og inspiration samt håndgribelige tip til at skabe vækst i et turbulent tiår.

Man hører tit, at foretagsomhed og iværksætterånd er de isoleret set vigtigste faktorer, når det gælder om at få en virksomhed med lav vækstrate op i omdrejninger. Disse faktorer er imidlertid ikke begrænset til nystartede virksomheder men findes også hos kreative og motiverede mennesker i modne virksomheder – både store og små. Nøglen til at reformere en lavvækstvirksomhed er ikke omkostningsreduktioner men derimod personer med iværksætterånd, der er i stand til at fremelske værdi inden for helt ny områder.

Selvfølgelig er det andet tiår i dette årtusind i stand til gennem øget foretagsomhed og positiv iværksætterånd at frembringe vedvarende vækst for 2020 og årene derefter. Og hvem skulle være bedre klædt på til at give gode råd og øse af deres erfaringer og synspunkter end de iværksættere, der gennem det seneste tiår har skabt værdi af ingenting, ændret spillereglerne og hævet overliggeren for banebrydende iværksætteri?

E-bogen Growth in a Difficult Decade udkom den 1. april og markedsføres via bl.a. iTunes, Amazon og Regus.com. Bag bogen står Regus, og alle indtægter går til Røde Kors.

Som led i bogudgivelsen stiller Henriette Weber, grundlægger af Toothless Tiger og Social Media Club Copenhagen, gerne op til et begrænset antal interview for at fortælle om sit bidrag, selve e-bogsprojektet og hendes succesfaktorer. Interview aftales ved kontakt til Eric Uggla, se nedenfor.

Regus er verdens største udbyder af innovative kontorløsninger. Regus tilbyder alt lige fra fuldt udstyrede arbejdspladser til professionelle mødelokaler, business lounges og videokonferencefaciliteter. Regus tilbyder en ny måde at arbejde på – det være sig hjemmefra eller fra kontoret. Virksomheder som Google, GlaxoSmithKline, Nokia og tusindvis af andre små og mellemstore virksomheder drager nytte af at outsource deres kontorer og arbejdspladser til Regus. Flere end 1.000.000 kunder anvender dagligt Regus’ kontorløsning. Regus har 1200 beliggenheder i 550 byer i 91 lande. Det gør det muligt for kunder og virksomheder at udføre forretninger, hvornår og hvor de ønsker det. For flere oplysninger, se www.regus.se.