Rezidor åbner Radisson Hotel Cairo, Heliopolis

The Rezidor Hotel Group har underskrevet kontrakt med endnu et hotel i Egypten. Radisson Hotel Cairo, Heliopolis er et nybygget hotel med 427 værelser og suiter, som forventes at åbne i december i år.

"Det er vort sjette hotel i Egypten, og vi har nu tæt ved 2.000 værelser i landet", udtaler Kurt Ritter, koncernchef og CEO for The Rezidor Hotel Group.

Hotellet er beliggende i det hurtigt voksende område Heliopolis tæt ved Kairos internationale lufthavn. Hotellets faciliteter inkluderer lobby bar, mødelokaler, pool og fitness rum, en eksklusiv lounge, samt to restauranter, hvoraf den ene "Filini" er Radissons nye restaurantkoncept med udpræget italiensk design og køkken.

Kairos storbyområde er det største i Afrika og desuden det syvende største i verden. Byen bugner af historiske, kulturelle og religiøse seværdigheder. Her finder man blandt andet to af verdens mest kendte monumenter pyramiderne i Giza og den store Sfinks.

Hotel: Radisson Hotel Cairo, Heliopolis (åbner snart)
Værelser: 427

Mellem 2007 og 2009 forventer The Rezidor Hotel Group at åbne 20.000 nye hotelværelser.