Ricoh for 10. gang en af verdens 100 mest bæredygtige virksomheder

Report this content

Vallensbæk, 4. februar 2014 – Endnu en gang er Ricoh at finde på Global 100’s liste over verdens mest bæredygtige virksomheder. Det er Ricohs tiende år på listen, og nyheden blev præsenteret på World Economic Forum i Davos. Global 100 er den mest omfattende opgørelse af bæredygtighed, der findes, og kun en nøje udvalgt gruppe af 'large cap'-selskaber kommer på listen. Ricohs årti-lange tilstedeværelse på Global 100 bekræfter vores vedvarende succes med inkorporering af sociale, økonomiske, miljømæssige og omkostningsmæssige fordele.

Søren Krogh-Nielsen, Country Manager i Ricoh Danmark, siger: "Ricohs engagement i bæredygtighed er blevet etableret over mange årtier. Sideløbende med vores ekspertise i IT-service, løsninger til printproduktion og dokumenthåndtering er det at drive en bæredygtig forretning en central del af hvem vi er. Vi er stolte af vores fremadrettede fokus på at reducere miljøbelastningen og omkostningerne for vores kunder. Det er desuden afgørende, at vi anvender en ansvarlig forretningspraksis i alle lokaliteter, hvor vi opererer."

Ricoh har opstillet gennemgribende og langsigtede mål om at mindske miljøbelastningen med 87,5 % inden år 2050, sammenlignet med niveauet i 2000. Derudover betyder den omfattende styring af produkternes og forretningsaktiviteternes miljøpåvirkning i alle faser, at flest mulige råmaterialer og dele kan genanvendes, så det samlede ressourceforbrug minimeres.

Denne prestigefyldte placering tilføjes til en lang liste af udmærkelser, som Ricoh har modtaget. Selskabets bæredygtige tilgang er desuden blevet anerkendt af nogle af de mest velrenommerede CSR-indeks i verden, herunder Dow Jones Sustainability Index, FTSE4Good Index og Oekom Corporate Rating.

Download Ricohs rapport om global bæredygtighed her: http://www.ricoh.com/environment/report/index.html

Kontaktoplysninger:

Ricoh Danmark A/S