Gæsternes behov i centrum for Best Western Hotels & Resorts største digitale satsning nogensinde

Best Western Hotels & Resorts lancerer en ny, global hjemmeside, hvor hotelgæster i Skandinavien bliver blandt de første til at opleve det nye indhold og de forbedrede funktioner. Indholdet på siden varierer fra land til land ud fra vores viden om, hvad der er vigtigt for hotelgæster rundt omkring i verden. Siden tilbyder flere nye funktioner, der har til formål at maksimere bookingoplevelsen og give adgang til lokale tilbud.

Ved at analysere lokale markeder, globale trends og den digitale udvikling i den internationale turistbranche har Best Western Hotels & Resorts udviklet en digital platform med fokus på dagens købsadfærd. Analysen ligger til grund for arbejdet med Best Westerns største digitale satsning nogensinde.

– Eftersom vi er en af verdens største hotelkæder, er det vigtigt, at vi kan nå ud med tilbud og information, der er specifik for vores lokale markeder, siger Per Telander, Web Strategy Manager hos Best Western Hotels & Resorts og skandinavisk projektleder for den nye platform. Ud over attraktive tilbud og lettilgængelige tjenester for førstegangsbesøgende har det været vigtigt at forbedre vores service over for vores loyalitetsmedlemmer, bl.a. ved at gøre deres tidligere bookinger synlige.

En forenkling af bookingprocessen er en naturlig del af den nye side. Mange af Best Westerns gæster er rutinerede bookere, der ofte booker via mobilen, når de er på farten. Derfor er siden designet med særlig fokus på mobil og tablet. Som en yderligere hjælp i bookingen får ratings fra TripAdvisor mere plads og fremhæves for at gøre det nemmere for den besøgende at vælge hotel.

– Vi vil forenkle bookingprocessen for rejsende på farten, samtidig med at vi tror, at den forenklede proces også gør det nemmere for førstegangsbrugeren, fortsætter Per Telander. Tidligere gæsters anmeldelser og rating er en vigtig kvalitetssikring, der gør det nemmere for vores besøgende at vælge hotel, og derfor har vi valgt at fremhæve dette på hjemmesiden.

Arbejdet med den nye platform har været et amerikansk initiativ, og den skandinaviske organisation har spillet en aktiv rolle i kravstillingen og udformningen af de skandinaviske hjemmesider.

Den 6. november blev den nye hjemmeside lanceret i Danmark – se det nye indhold og funktionerne på www.bestwestern.dk.

For yderligere information, kontakt:
Søren Nystrøm, Country Manager Danmark

Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia
Tlf.: + 45 31 66 16 22
E-mail: soren.nystrom@bestwestern.dk

Per Telander, Web Strategy Manager
Best Western Hotels & Resorts, Skandinavien
Tlf.: +46 (0)735 145 033
E-mail: per.telander@bestwestern.se

Best Western Hotels & Resorts
Best Western Hotels & Resorts er en global hotelkæde med 4.100 privatejede hoteller i over 100 lande. Det skandinaviske hovedkontor ligger i Sundbyberg i Stockholm, og vi har 130 hoteller på ca. hundrede steder rundt omkring i Skandinavien. Best Western tilbyder 10 varemærker for at tilgodese både kunder og hotelejere på de forskellige markeder. Best Western har over 70 års samlet erfaring i hotelbranchen og tilbyder kvalitetssikrede overnatningsmuligheder med engagerede værter og et personligt præg på alle vores hoteller verden over.

Tags: