Kraftigere og mere fleksibelt lystårn fra Rockwell Automation

Det brugervenlige og alsidige lystårn rummer syv moduler

Rockwell Automation lancerer Allen-Bradley ControlTower 856T 70 mm Tower Light-systemet. Det nye system har kraftigere LED-lys og et stort udvalg af visuel teknologi og lydteknologi i et kabinet med en diameter på blot 70 mm. ControlTower 856T rummer op til syv moduler i ét tårn, så brugerne kan overvåge flere maskin- og procesbetingelser med én enhed.

Det nye modulopbyggede design gør, at ControlTower 856T-systemet kan anvendes til et stort udvalg af signaleringsapplikationer med et mindre antal komponenter.

"Vores nye lystårn hjælper teknikere med at få produkterne hurtigere på markedet, fordi de skal vælge mellem færre komponenter," fortæller Alvaro Sanchez, product manager hos Rockwell Automation. "Desuden kan de potentielt opnå lavere totalomkostninger på grund af de skalerbare visuelle funktioner og lydfunktioner samt muligheden for at overvåge flere maskinbetingelser med ét lystårn."

Lystårnet har klemrækker med trykfunktion i basen og indvendige DIP-switches i lys- og lydmodulerne, som gør det nemt at konfigurere driftstilstande. Teknikerne kan vælge mellem forskellige lyde, som bidrager til at informere operatørerne om maskinens status eller tilstand. Lydindstillingerne omfatter flertoners piezoelektriske teknologier samt flertoners transducerteknologier.

ControlTower 856T-systemet har også ikke-stabelbare lysmoduler i lampemodel til applikationer, som kræver en signaleringsenhed med lav profil, men som samtidig ønsker at anvende den samme monteringsinfrastruktur som lystårnet.

Det IP66/67-klassificerede system kan bruges i krævende miljøer og ved en udvidet driftstemperatur (op til 70 graders Celsius). Systemet fås til både 24V AC/DC og 120/240V AC, så det kan anvendes globalt. For at sikre optimal fleksibilitet fås produktserien både som separate komponenter og som et prækonfigureret, fabriksmonteret lystårn.

Todd Bissell
Rockwell Automation
+1-978-446 32 84
tmbissel@ra.rockwell.com

Björn Mogensen
Oxenstierna & Partners
+46 708 184298
bjorn.mogensen@oxp.se

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), verdens største specialvirksomhed inden for industriel automation og information, gør kunderne mere produktive og verden mere bæredygtig. Rockwell Automation, som har hovedkontor i Milwaukee i den amerikanske stat Wisconsin, har omkring 22.000 ansatte og betjener kunder i over 80 lande.

Tags: