GuldBageren ekspanderer med 110 nye brødudsalg - nyt landsdækkende samarbejde med KIWI

Friskbragt brød direkte fra din håndværksbager. Sådan lyder opskriften på et nyt samarbejde imellem discountkæden KIWI og GuldBageren, der nu forener godt håndværk med godt købmandsskab, når den landsdækkende bagerkæde åbner brødudsalg i alle KIWIs butikker.

Normalt er et godt stykke brød, noget man forbinder med en bager, men nu kan alle KIWIs kunder udover gode tilbud også få godt håndværk med hjem i indkøbsposen, når de handler ind. Det vrimler med brødudsalg i alle landets supermarkeder, men til forskel fra andre discountbutikker har KIWI valgt at indgå et samarbejde om leverance af friskbagt brød og kager med Danmarks største kæde af håndværksbagere.

“God kvalitet smager bare af mere, så enkelt er det”, fortæller Michael Mikkelsen, bagermester og kædekoordinator for GuldBageren, der ser frem til det nye samarbejde med KIWI, som dækker hele Danmark fra Skagen til Nykøbing Falster. “For os er det som at starte 110 nye butikker op. Det er det samme stykke håndværk, vi skal udføre, og det er den samme høje kvalitet, kunderne kan forvente at møde, uanset om de fremover køber deres brød hos GuldBageren eller i den lokale KIWI.”

Friskbagt brød og kage leveret hver dag

KIWI og GuldBageren har allerede testet brødudsalget i seks udvalgte KIWI-butikker, og kunderne har taget rigtigt godt imod det nye koncept, der er gået over al forventning. “Vi har fået mange positive reaktioner fra vores kunder, der er vilde med alt fra den gode smag til det store udvalg. Efterspørgslen har ikke været til at tage fejl af”, fortæller Torben Elmgaard, salgs- og markedsdirektør i KIWI-kæden.

Sortimentet i brødudsalget, der består af både friskbagt brød og kage, kan variere fra butik til butik. Det er GuldBageren i det pågældende lokalområde, der leverer ud til hver enkelt KIWI-butik, som får nye varer på hylderne hver dag – ligesom hos den almindelige håndværksbager. “Det er den lokale bagermester, der er centrum i vores produktion. Sådan har det altid været hos GuldBageren. Det giver det bedste resultat på alle måder”, fortæller Michael Mikkelsen og afslutter: “Vi ser frem til at give kunderne en god smagsoplevelse.”

Inden udgangen af 2014 forventer KIWI og GuldBageren at have indført brødudsalg i alle discountkædens butikker landet over.

Guldbageren, Michael Mikkelsen, tlf. 70 28 28 28

KIWI Danmark A/S, Salgs- og markedsdirektør Torben Elmgaard, Mobil: 25 41 26 51

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 102 KIWI-butikker i Danmark. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.000 medarbejdere i Danmark. KIWI tilbyder discountsektorens største udvalg af varer i fast sortiment - alle til discountpris. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Kortet giver en række fordele. Bl.a. 10 pct. rabat på al økologi og hver 4. pakke Libero-bleer gratis. Læs mere: www.kiwi.dk.