Hovedstadens første discountbutik med ”Svanen”

Som den første discountkæde i hovedstaden kan KIWI nu byde velkommen i en svanemærket butik. Torsdag den 26. marts får KIWIs butik i Smallegade på Frederiksberg overrakt det nordiske miljømærke af Frederiksbergs borgmester, Jørgen Glenthøj.

Discountkæden KIWI kan nu føje endnu en butik med det nordiske miljømærke, Svanemærket, til listen. Efter at kæden i januar åbnende Danmarks første svanemærkede discountbutik i Lystrup ved Aarhus, er turen nu kommet til hovedstaden og Frederiksberg.

Her får KIWIs butik i Smallegade torsdag den 26. marts tildelt det nordiske miljømærke ved en reception i butikken kl. 14.00, hvor Frederiksbergs borgmester Jørgen Glenthøj overrækker anerkendelsen.

KIWI Smallegade får Svanemærket for butikkens store udvalg af miljøvenlige varer og for indsatsen omkring energivenlige tiltag, bl.a. genanvendelse af overskudsvarme fra køleudstyr til butiksopvarmning og afskærmning af alle kølediske. Hertil kommer de ansattes målrettede arbejde med affaldssortering og reduktion af affaldsmængder.

”Svanemærket er en blåstempling af vores målrettede arbejde med økologi og miljøvenlige varer og vores nye miljø- og energitiltag i butikkerne. Vi har en ambitiøs plan om at få svanemærket langt flere af vores butikker i Danmark. Allerede nu har vi taget teten i dagligvaremarkedet med to af de i alt fire dagligvarebutikker, som har fået det nordiske miljømærke herhjemme”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

”Men det stopper langt fra her. Uden at sige for meget kan jeg afsløre, at vi inden for kort tid føjer endnu et par butikker til listen over svanemærkede discountbutikker i Danmark”, tilføjer han.

KIWIs målsætning er, at alle nybyggede butikker i fremtiden skal få Svanemærket. Samtidig arbejder discountkæden med løbende at indføre de påkrævede energi- og miljøforbedringer i sine eksisterende butikker.

Svanemærket er Nordisk Ministerråds miljømærke for non food varer. Mærket viser, at varerne er blandt de mindst miljøbelastende i den pågældende varegruppe. Også butikker, hoteller, restauranter og institutioner kan få tildelt Svanemærket.

For at fejre den glade begivenhed kører KIWI Smallegade ekstraordinært stærke tilbud med 20 procent rabat på al økologi i butikken den 26. marts. Tilbuddet gælder alle, der handler med kædens KIWIkort.

Læs mere på: http://www.ecolabel.dk/da/ eller www.kiwi.dk

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, mobil 2541 2650.

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 95 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutik, KIWI Bøsbrovej i Randers. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.