KIWI bliver Svanemærket

KIWI kan som den første discountkæde i Danmark pryde en af sine butikker med Svanemærket. I dag den 26. januar får KIWIs butik i Lystrup ved Aarhus overrakt det nordiske miljømærke af miljøminister Kirsten Brosbøl.

Som den første discountkæde herhjemme får KIWI nu det nordiske miljømærke, Svanemærket. Det sker i dag, hvor miljøminister Kirsten Brosbøl gæster KIWI i Lystrup ved Aarhus for at overrække miljøcertifikatet ved en officiel begivenhed i butikken.

”Vi er rigtig glade for, at vores målrettede indsats for økologi, miljøvenlige varer og energibesparelser nu får officiel anerkendelse. Det er et stort skridt for os som landets grønne discountkæde, at vi som de første i discountmarkedet kan pryde os med Svanemærket. Det er noget, vi kan være ganske stolte af. Nu arbejder vi målrettet efter, at mange flere butikker skal have Svanemærket,” siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

KIWI får Svanemærket for kædens store udvalg af miljømærkede og økologiske produkter. Dertil kommer KIWIs skrappe krav til affaldssortering og genanvendelse af affald samt arbejdet med energibesparende tiltag. Eksempelvis genanvendelse af overskudsvarme fra køleudstyr i butikkerne.

KIWI Lystrup er den første i en forventet række af Svanemærkede KIWI-butikker.

Med Svanemærkningen af KIWI-butikken i Lystrup har Danmark nu tre dagligvarebutikker med det nordiske miljømærke. For at fejre den glade begivenhed og miljøministerens besøg kører KIWI Lystrup ekstraordinært stærke tilbud i butikken hele dagen, mandag den 26. januar.

Læs mere på: http://www.ecolabel.dk/da/ eller www.kiwi.dk

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, M: 2541 2650.

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 107 KIWI discount -butikker i Danmark – plus Danmarks største discount butik , KIWI Bøsbrovej i Randers. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.