KIWI-fødselsdag med manér

Fra torsdag den 7. august fejrer discountkæden KIWI fødselsdag i Danmark. Det sker med et hav af stærke fødselsdagstilbud og med konkurrencer om iPads, rejsegavekort og cykler. Festen varer helt til den 22. august.

Discountkæden KIWI er de seneste år vokset hastigt frem på det danske discountmarked. Nu fejrer KIWI seksårs fødselsdag med et brag af en tilbuds- og gavefest. Men, hvor det normalt er fødselaren, der har udsigt til pakker, uddeler KIWI et hav af gaver til kunderne.

Det sker på kædens Facebook-side, hvor de, der har styr på fakta om KIWI, kan vinde rejsegavekort, iPads og cykler. I alt udlodder KIWI under den to uger lange fødselsdagsfest 150 store præmier.

”Vi lever for og af vores glade kunder. I den forbindelse er fødselsdagen en lejlighed til at give lidt retur til de mange, der dagligt handler i KIWI. Det gør vi derfor. I butikkerne med uhørt stærke tilbud og på vores Facebook-side med flotte præmier til heldige og dygtige ’fans’,” siger Torben Elmgaard, Salgs- og markedsdirektør i KIWI Danmark.

Op til fødselsdagen har KIWI haft travlt med at bygge om i landets butikker. De har bl.a. fået inspirerende torvemiljøer, hvor kædens store udvalg af frugt, grønt og ferskvarer nu er det første, der møder kunderne. Samtidig er der i forbindelse med frugt og grønt blevet etableret kølere til bl.a. kød, køl og frost. Alt sammen for at gøre det nemt og inspirerende at handle ind i KIWI.

”Torvemiljøerne samler de basale varer til dagens måltid og giver kunderne ideer til aftensmaden fra det øjeblik, de kommer ind i butikken. Tanken er, at vi bringer de mange gode tilbud, vi har, tydeligt i spil over for kunderne og skaber sammenhæng mellem forskellige varer,” siger Torben Elmgaard.

Han fortæller samtidig, at KIWI fortsætter sin vækst på discountmarkedet og planlægger flere butiksåbninger i fremtiden. Særligt i København og på Sjælland er KIWI på udkig efter gode placeringer, der kan styrke discountkædens tilstedeværelse.

KIWI Danmark A/S, Salgs- og markedsdirektør Torben Elmgaard, Mobil: 25 41 26 51.

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 103 KIWI-butikker i Danmark. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere i Danmark. KIWI tilbyder discountsektorens største udvalg af varer i fast sortiment - alle til discountpris. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Kortet giver bl.a. 10 pct. rabat på al økologi og hver 4. pakke Libero-bleer gratis. Læs mere: www.kiwi.dk.

Hurtige fakta

Fra torsdag den 7. august til fredag den 22. august fejrer KIWI fødselsdag