TNT: CO2-neutral transport i Tyskland

TNT tilbyder nu CO2-neutrale forsendelser i Tyskland. Initiativet hjælper store såvel som mindre og mellemstore virksomheder i arbejdet med at begrænse deres miljøpåvirkning.

Transportvirksomheden TNT indfører nu muligheden for at vælge CO2-neutrale, express-forsendelser på det tyske marked. Tilbuddet er uden ekstraomkostninger, men gælder til en start altså kun tyske kunder.

Kunder på det tyske marked kan dog også vælge CO2-neutralitet for deres internationale forsendelser. Herved modtager de hvert år et certifikat, der angiver, hvor meget CO2 TNT har ’sparet’ på deres vegne.

”CO2-neutral express er en del af vores udvidede pallette af CO2-services. Her finder kunderne også værktøjer til at måle emissioner historisk og til at modellere fremtidig udledning. Målet med de nye services er at give vores kunder viden om transportens miljøpåvirkning og grundlag for at handle på baggrund af fakta,” fortæller Susanne Vatta, adm. direktør i TNT Danmark.

TNTs CO2-services er udviklet til store virksomheder med komplekse CO2-programmer, men giver også små og mellemstore virksomheder gode redskaber til deres miljøarbejde.

CO2-neutral shipping sker i to skridt: Først måler TNT udledningen for hver konkret forsendelse. Dernæst neutraliseres udledningen ved indkøb af modsvarende CO2-kreditter. TNT anvender alene CO2-kreditter fra bæredygtige energiprojekter, som lever op til såkaldt, Gold Standard. Al verificering udføres af den anerkendte, eksterne auditør, SGS. TNTs CO2-beregningsmetode følger EU Normen, EN16258.

De kommende måneder vil TNT udrulle sine nye CO2-services til andre, store europæiske lande. Læs mere på www.tnt.com/corporate/co2services.

Susanne Vatta, adm. dir., TNT Danmark, T: 7938 0500, M: susanne.vatta@tnt.dk.

Om TNT

TNT er en af verdens største transportleverandører. Hver dag leverer TNT tæt på en million fragtleverancer – fra dokumenter og pakker til store godsforsendelser. Selskabet opererer et veludbygget vej- og luftnetværk i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien, Stillehavsregionen og i Nord- og Sydamerika. I 2013 omsatte TNT for €6,7 mia. Besøg TNTs website for mere information: www.tnt.com/corporate