TNT bygger superdepot

TNT er på vej med et nyt superdepot til 15,5 millioner pund i England. Depotet skaber 250 nye jobs og sikrer endnu hurtigere leveringer til kunder over alt i UK.

Transportvirksomheden TNTs engelske datterselskab har besluttet at opføre et nyt superdepot i Swindon godt 150 km vest for London. Byggeriet, der er budgetteret til ca. 155 millioner kroner, vil huse et topmoderne depot og sorteringscenter. Med depotet følger også 250 nye arbejdspladser til området, primært chaufførjobs og forskellige operative stillinger.

TNT UK investerer i forvejen massivt i optimeringen af sit netværk. Således har selskabet også lagt 35 millioner pund i en opgradering af sin vognpark. Samlet set gør investeringerne TNT UK i stand til at forkorte leveringstider og samtidig imødekomme den øgede efterspørgsel fra kunderne, som selskabet mærker.

Det nye depot i Swindon bliver udstyret med den nyeste sorteringsteknologi og får over 100 lasteramper. Det betyder, at depotet kan tage imod 40 lang-haul trailere og samtidig servicere et stort antal almindelige ekspress-varebiler.

Med etableringen af depotet kan TNT klare al lokal pakketransport til det sydvestlige England inden for regionen. Det betyder, at der skal færre køretøjer til samme job og færre kilometer kørt på de i forvejen tilstoppede lande- og motorveje. TNT UK anslår, at alene det mindre behov for long-haul transporter vil reducere kørselsbehovet med ca. 1,1 millioner kilometer årligt – eller hvad der svarer til 815.000 kg/CO2 om året.

Susanne Vatta, adm. dir., TNT Danmark, T: 7938 0500, M: susanne.vatta@tnt.dk.

Om TNT

TNT er en af verdens største transportleverandører. Hver dag året rundt leverer TNT tæt på en million fragtleverancer – fra dokumenter og pakker til store godsforsendelser. Selskabet opererer et veludbygget vej- og luftnetværk i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien, Stillehavsregionen og i Nord- og Sydamerika. I 2014 omsatte TNT for €6,68 mia. Besøg TNTs website for mere information: www.tnt.com/corporate.