Sadolin Top7 – udvalgte farver med karakter

Report this content

Nu går vi fra hvid og lys til mere farve. Både på vægge og i tekstiler og interiør.  Sadolin Top7 er udvalgte farver, der bevæger sig fra en varm gråskala via romantiske lilla nuancer til sodede farver og skaber dramatiske kontraster. Farver, som vi kommer til at genkende både på catwalken og i designsammenhænge.

Sadolins farveeksperter har altid blikket rettet mod markedet for at holde øje med, hvad der sker inden for mode, design og trends. En fælles retning lige nu er, at vi går fra det hvide og lyse og i retning af at vise vores personlighed ved hjælp af farve.

– Sadolin Top7 er farverne, som Sadolins farveeksperter holder lidt ekstra af nu. Flere af dem kan matches med hinanden afhængigt af, hvilken følelse man vil have frem, siger Ann-Charlotte Linde, nordisk color manager hos Sadolin.

Lige før efteråret 2014 ser vi, at de lilla nuancer vinder indpas, og flere store designere har lilla tøj med på catwalken. Men også grønt, varmt grå og nuancer, som er tæt på naturens, får plads blandt de farver, vi så i efteråret. Stylisten og bloggeren ”Tante” Johanna Bradford har tolket og stylet Sadolin Top7. Ud fra farverne har hun skabt tre forskellige stilleben – ”The Nostalgic”, ”The Romantic” og ”The Graphic”

- Det er så let at skabe forandring med farver. Jeg elsker at male om, både vægge og møbler. Med små midler kan man skabe en helt ny fornemmelse i et rum. Farverne i Sadolin Top7 er meget interessante at arbejde med, da de har meget personlighed uden at være for ”voldsomme”, siger hun.

”The Nostalgic”
”The Nostalgic” består af farverne Leafy, en mørkegrøn nuance, og Mason, som kommer fra den varme gråskala med et lille touch af rødt og gult. Sammen skaber Mason og Leafy en stærk alliance med både varme og karakter. Johanna Bradford har Leafy som sin personlige favorit blandt Sadolin Top7.

– Leafy passer fint på væggen i soveværelset eller i dagligstuen. I ”The Nostalgic” har jeg matchet Leafy med farver, som ligner Mason, for at forstærke den naturlige og næsten jordnære følelse.  Jeg synes ikke, at man skal være bange for at bruge en mørk vægfarve, men det er bedst i rum, som har mange tekstiler. Og gerne sammen med mønstre som bryder og skaber liv! Siger Johanna Bradford.

”The Romantic”
”The Romantic” består af Violetta og Eggplant, som er nuancer af lilla med rosa undertoner sammen med Flour, som er varm og lysegrå. I naturen har lilla og violet en næsten hellig status, da mange af blomsterne er sarte eller anses for at være ekstra værdifulde.

- Jeg synes, at man matcher farven Violetta bedst med mørke træsorter, men den går lige så godt til lyst træ, hvis man er mere til den afdæmpede skandinaviske stil, forklarer Johanna Bradford.

”The Graphic”
”The Graphic” er skabt af Reef, en opfriskende farvetone, som befinder sig i grænselandet mellem rødt og orange. Classic Statue er en varm gråtone, som matcher Reef på en behagelig måde.

- Reef er lysere og mere uformel end rød, men mere intensiv og romantisk end orange. Da jeg stylede ”The Graphic”, valgte jeg at male væggen i to farver, det er en god måde at skabe dramatik. Jeg synes også, at metaller som messing passer perfekt sammen med farverne, siger Johanna.

For mere information kontakt:
Ann-Charlotte Linde, nordisk color manager hos Sadolin.

Email: ann-charlotte.linde@akzonobel.com Tlf.: 0046 4035 50 00

Claus Hansen, Marketing activation manager hos Sadolin Danmark.
Email: claus.hansen@akzonobel.com Tlf.: 0045 2494 90 16

Madelene Eriksson Marketing activation hos Sadolin Sverige.
Email: madelene.eriksson@akzonobel.com Tlf.: 0046 708 35 02 35

Johanna Bradford, stylist.
Email: johanna@lovelylife.se Tlf: 0046 735 37 13 84

Sadolin er en del af AkzoNobel, som er verdens største producent af maling og træbeskyttelse. Vi skaber innovative produkter til virksomheder og forbrugere verden over og brænder for at udvikle bæredygtige løsninger til vores kunder. Vi rangerer regelmæssigt som en af de førende virksomheder inden for bæredygtig udvikling. Vores vision: “Inspirere mennesker til at male og beskytte sine hjem og bygninger. Øge livskvaliteten ved hjælp af farver”.

Tags: