SAS Cargo overtager Sterlings fragtkapacitet

I går aftes, tirsdag den 1. november 2005, blev en aftale mellem SAS Cargo og Sterling Airlines underskrevet. Aftalen omhandler SAS Cargos overtagelse af den totale fragtkapacitet på alle Sterling Airlines' fly. Aftalen vil årligt tilføre omkring 30.000 tons ekstra kapacitet til SAS Cargos europæiske rutenetværk.

Sterling Airlines 30 passagerfly flyver dagligt til 80 destinationer indenfor Europa og den nyindgåede aftale vil give SAS Cargo yderligere muligheder til nuværende vigtige markeder samtidig med at et antal nye destinationer vil blive tilføjet. - Med denne nye aftale øger vi vores udbud af fragtkapacitet indenfor Europa. Især til vigtige markeder i Sydeuropa, hvor vi ofte oplever en flaskehals effekt, siger Kenneth Marx, der er administrerende direktør for SAS Cargo Group A/S. - Vi er meget glade for denne aftale som jeg er overbevist om, at begge parter vil kunne drage fordel af. Transport af fragt er SAS Cargos kerneforretning, men ikke Sterlings. Vores fokus er på transport af passagerer – både faste ruter og charter, siger den administrerende direktør i Sterling Airlines, Almar Örn Hilmarsson. Opkøbet af Sterling Airlines totale fragtkapacitet er en del af SAS Cargos strategi om at kunne tilbyde kunderne mere kapacitet til relevante markeder. Aftalen kommer en måned efter SAS Cargo købte fragtagentvirksomheden fra Sterling (det tidligere Maersk Air Cargo) og dannede den selvstændige business unit, Cubic Air Cargo. Med aftalen har SAS Cargo overtaget alle fragtaktiviteter fra Sterling Airlines.