Endelig havarirapport for SAS-ulykken i Milano

Endelig havarirapport for SAS-ulykken i Milano Den endelige havarirapport for ulykken den 8. oktober 2001 i Linate lufthavn i Milano er nu færdig. Havarikommissionen offentliggjorde rapporten i dag på en pressekonference i Rom og Stockholm. Både den italienske og den svenske del af havarikommissionen er enige om indholdet i rapporten. - Den 8. oktober 2001 kommer altid til at stå som en sorgens dag i SAS´ historie. Sorg og savn efter slægtninge, venner og arbejdskammerater er der stadig, samtidig med at livet går videre. Derfor er vi glade for, at havarikommissionen er kommet så langt i deres arbejde, at den endelige rapport nu foreligger, siger Jørgen Lindegaard, SAS koncernchef. For nærmere information kontakt: Lars Mydland, Senior Vice President Scandinavian Operations management Tel: +46 8 797 3798 Mobil: +46 70 997 3798 Henrik Elinder, Teknisk udredningschef, Svenske Stats havarikommission Tel: +46 8 441 3820 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00320/wkr0002.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.