Fornyet samarbejde mellem SAS og Red Barnet

Fornyet samarbejde mellem SAS og Red Barnet SAS og Red Barnet i Danmark, Redd Barna i Norge og Rädda Barnen i Sverige fortsætter det langsigtede samarbejde, som blev indledt i 1998. Det fornyede samarbejde vil gælde frem til 31. december 2004. Red Barnet i de tre lande og SAS vil gennem samarbejdet skabe ressourcer, som skal føre til varige forbedringer for børns ret til et værdigt liv, som det er beskrevet i Red Barnets grundlæggende principper, som bygger på FNs konvention om Børns Rettigheder. SAS står for den økonomiske garanti og for at gøre det muligt for medarbejdere i SAS og SAS' kunder ( cirka 22 millioner passagerer om året) at bidrage efter eget engagement. De beløb som stilles til rådighed for Red Barnet skal anvendes inden for området "Børn i krig og på flugt". SAS økonomiske garanti betyder, at Red Barnet i de tre lande samlet modtager 6 millioner svenske kroner årligt fra 2001 til 2005. - Samarbejdet mellem Red Barnet og SAS er en vigtig del af SAS' engagement i samfundet. Red Barnet har en lang skandinavisk tradition og står for noget meget positivt. Vi har naturligvis været opmærksomme på den debat, der har været omkring Red Barnet i Danmark, men vi har fået revisionens forsikring om, at de penge SAS har betalt helt og fuldt er brugt som aftalt. Vi har desuden fuld tillid til den ny ledelse i Red Barnet i Danmark, siger personaledirektør i SAS gruppen Bernhard Rikardsen. Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES Informationsafdelingen Pressmøde I samarbejde med Red Barnet inviterer SAS hermed til pressemøde hos Red Barnet, Rantzausgade 60 i dag klokken 13.00. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00110/bit0002.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner