Forslag till ny bestyrelse i SAS AB

Forslag til ny bestyrelse i SAS AB Aktieejere som repræsenterer mere end 61 % af de stemmeberettigede aktier i SAS AB har anmeldt til selskabet, at de ved den ekstraordinære generalforsamling i SAS AB den 6 november 2001 vil støtte nedennævnte forslag. (Nummereringen nedenfor referer til nummereringen i det tidligere offentliggjorte forslag til dagsorden for den ekstraordinære generalforsamling i SAS AB.) 9. Valg af bestyrelsesmedlemmer Som bestyrelsesmedlemmer for perioden indtil slutningen af næste ordinære generalforsamling foreslås nyvalg av Egil Myklebust, Bestyrelsesformand i Norsk Hydro, Berit Kjøll, Adm. Direktør i Flytoget AS, Fritz H. Schur, Adm. Direktør i Fritz Schurgruppen, Anitra Steen, Adm. Direktør i Systembolaget AB, Lars Rebien Sørensen, Adm. Direktør. i Novo Nordisk A/S og Jacob Wallenberg, Viceadministrerende Direktør i Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse. Under forudsætning af at de foreslåede personer vælges till bestyrelsesmedlemmer, har de aktionærer som har tilkendegivet at støtte forslaget også oplyst over for selskabet, at de ønsker at bestyrelsen udnævner Egil Myklebust til bestyrelsesformand. 10. Valg af nomineringskomité til kommende bestyrelsesvalg Som medlemmer til nomineringskomitéen til nominering af bestyrelsesmedlemmer inden bestyrelsesvalget ved næste ordinære generalforsamling foreslås Ramsay Brufer, Alecta, Thomas Egebo, Trafikministeriet, Henrik Heideby, PFA, Pia Rudengren, Wallenbergstiftelserna, Reier Søberg, Næringsdepartementet, Ragnhild M. Wiborg, Odin Forvaltning og Claes Ånstrand, Näringsdepartementet. Ønskes yderligere information, kontakt gerne: informationsdirektør Henry Sténson tel +46 8 7971455 SAS AB ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00140/bit0001.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner