Henriette Fenger Ellekrog ny HR-direktør i SAS-koncernen

Henriette Fenger Ellekrog er udpeget som HR-direktør i SAS-koncernen og medlem af SAS' koncernledelse.

Henriette Fenger Ellekrog er i dag koncerndirektør med ansvar for Human Resources samt Chief of Staff i televirksomheden TDC.

Hun har haft ledende stillinger i TDC siden 1998, bl.a. som personaledirektør i TDC Mobil i perioden 2002-2004 samt som koncernens HR-direktør i 2004-2006.

Inden Henriette Fenger Ellekrog kom til TDC, arbejdede hun for konsulentvirksomheden Mercuri Urval og for Peptech - en australsk virksomhed i bioteknologisektoren.

Henriette Fenger Ellekrog har en videregående uddannelse som cand.ling.merc. fra Handelshøjskolen i København, er merkonom fra Niels Brock Handelsskole og er desuden uddannet fra INSEAD og London Business School.

Hun er medlem af bl.a. Arbejdsmarkedspolitisk Udvalg i Dansk Industri og Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere.

Henriette Fenger Ellekrog tiltræder sin stilling i SAS den 1. oktober 2007.

SAS Group Corporate Communications

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.