Milliardaftale mellem SAS og Apollo

SAS har forlænget aftalen med Apollo om charterflyvning i Europa. Aftalen har en værdi på 1,1 mia. SEK og gælder for sommer- og vintersæsonen 2016-2017. Samarbejdet betyder, at SAS håndterer Apollos kunder fra 17 byer i Sverige, Danmark og Norge til 30 destinationer i Europa.

Efter et 15 år langt og loyalt samarbejde vælger Apollo endnu en gang SAS som primær partner for størstedelen af charterflyvningerne fra Skandinavien i sommer- og vintersæsonen 2016-2017.

– Det føles naturligvis rigtigt godt, at Apollo igen har valgt SAS som samarbejdspartner. SAS vandt for nyligt flere priser i branchekonkurrencen Grand Travel Award, bl.a. for Bedste Flyselskab i Europa, og det ser vi, sammen med Apollos fortsatte tillid, som en anerkendelse af, at vi har investeret i de rigtige områder. Vi ser frem til fortsat at byde Apollos kunder velkommen om bord på vores fly, siger Annelie Nässén, global salgschef i SAS.

Takket være SAS' fleksible flyflåde er det muligt for Apollo at tilbyde direkte fly fra lufthavne i såvel storbyområder som regionalt i Sverige, Norge og Danmark. SAS bliver Apollos største eksterne partner udover Novair, som er selskabets eget flyselskab.

– Vi føler os trygge ved SAS som leverandør for vores kunder, og vi har været meget tilfredse med deres service i de år, vi har samarbejdet. SAS store fleksibilitet er en af de egenskaber, vi sætter højest, siger Leif Vase Larsen, administrerende direktør i Apollo Travel Group.

Aftalen mellem SAS og Apollo omfatter flyvninger fra 17 byer i Skandinavien til 30 destinationer i Europa. I Danmark dækker aftalen flyvninger fra København, Billund og Aalborg.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS’ presseafdeling +45 32 32 31 35

SAS er Skandinaviens største flyselskab med daglige flyvninger til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er medlem af Star Alliance ™ og sammen med vores 28 partnere flyver vi til mere end 1300 destinationer i 192 lande. For mere information, besøg http://www.sas.dk

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.