Ny pressechef i SAS Scandinavian Airlines Danmark

Det bliver den 41-årige Mikkel Thrane, der efterfølger Jens Langergaard som ny pressechef i SAS Scandinavian Airlines Danmark.

Mikkel Thrane får ansvaret for at fastholde og udbygge SAS' åbne kommunikationspolitik overfor medierne i Danmark. SAS' nye pressechef har siden 2002 været kommunikationsrådgiver for chefgruppen i Politiets Efterretningstjeneste (PET).

Mikkel Thrane er journalistuddannet og har en bachelorgrad i økonomi, og har arbejdet som journalist på Ritzaus Bureau og på Berlingske Tidende i en årrække.

I SAS Danmark får Mikkel Thrane ansvaret for SAS eksterne kommunikation og bliver også souschef for kommunikationsdirektør Anne Bove-Nielsen.

”Med Mikkel Thrane får vi en kompetent pressechef, der kender mediernes og journalisternes arbejdsbetingelser, fordi han selv i mange år har været på store nyhedsredaktioner. Mikkel Thrane har tillige flere års erfaring med kommunikationsrådgivning på højt ledelsesniveau, og har fra PET en stor erfaring i at drive en nyetableret kommunikationsafdeling. Vi er meget glade for at kunne byde Mikkel Thrane velkommen ombord," siger Anne Bove-Nielsen.

Scandinavian Airlines Danmark byder Mikkel "Welcome on board" 1. februar 2008.

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.