Nyt norsk medlem af SAS koncernledelse

Report this content

Norske Eivind Roald bliver ny koncerndirektør i SAS med ansvar for Sales & Marketing. Han kommer fra en stilling som administrerende direktør for Hewlett Packard i Norge. SAS’ nye koncernledelse er således komplet efter omorganiseringen i september.

Med Eivind Roald som ansvarlig for Sales & Marketing får SAS en markant salgsleder ombord i koncernledelsen. Eivind Roald har forud for sine syv år i HP en baggrund fra bl.a. Accenture.

”Jeg er glad for, at vi nu har et fuldt og stærkt hold på plads til at tage SAS de næste etaper,” siger koncernchef, Rickard Gustafson og fortsætter:

”Eivind Roald er en overbevisende salgs- og forandringsleder. Han er en skarp strateg og har fokus fast rettet på at nå resultater. Desuden er han en entusiastisk person, og jeg er overbevist om, at han vil bidrage væsentligt til at videreudvikle SAS og udnytte fremtidens muligheder. At han er norsk er kun et ekstra plus,” siger koncernchefen og henviser dermed til, at han nu har både dansk, svensk og norsk islæt i sit lederteam.

Det danske islæt kommer fra Henriette Fenger Ellekrog, HR & Communication, Flemming Jensen med ansvar for Operation, mens det svenske foruden koncernchefen selv er repræsenteret ved CFO, Göran Jansson, chef for Commercial Joakim Landholm, Benny Zakrisson, Infrastructure samt chefen for Legal, Mats Lönnkvist.

Eivind Roald ser frem til at blive en del af SAS’ koncernledelse og siger om sin motivation for at skifte:

”SAS har en unik position i et udfordret marked - og i bevidstheden på den skandinaviske befolkning. Jeg er dybt motiveret af at være med til at drive den transformation, SAS er i gang med og ser i den forbindelse frem til at bruge min indsigt i teknologiudvikling til fordel for SAS’ konkurrenceevne. Der findes næppe nogen mere dynamisk branche end luftfart, og kombinationen af komplekse udfordringer, massive forandringer og fremtidige muligheder har vakt min entusiasme. Jeg glæder mig til at springe ombord i SAS,” siger Eivind Roald.

Eivind Roald tiltræder april 2012.

Yderligere oplysninger:

Informationschef i SAS, Knut Morten Johansen: 0047 957 19 211

SAS Scandinavian Airlines er Nordeuropas største flyselskab med over 900 daglige flyvninger til 150 destinationer I hele verden. SAS tilbyder kunderne et stort udvalg af serviceydelser, så rejsen foregår smidigt og effektivt – for eksempel Fast Track security, SMS og internet check-in. Derudover er SAS et af Europas mest punktlige flyselskaber. SAS tilbyder tre billettyper - Economy, Economy Extra og Business – og passagererne optjener EuroBonus point på alle ture. For mere information om de forskellige billettyper, besøg venligst: www.flysas.com.