Opfølgning på pressemeddelelse

Som en opfølgning på pressemeddelelsen af 03 august 2001 skal SAS herved meddele følgende: Direktør Vagn Sørensen har i dag overfor Koncernchef Jørgen Lindegaard erkendt at have det fulde ansvar for, at der blev indgået en (mundtlig) ulovlig overenskomst med Maersk Air om markedsdeling. Det var den aftale, der dannede grundlag for den efterfølgende og godkendte samarbejdsaftale mellem parterne. Vagn Sørensen undskylder at han først nu indser konsekvenserne af denne overenskomst og den skade, det har påført SAS og SAS' medarbejdere, og han har bedt om med omgående virkning at blive fritaget for alle sine arbejdsfunktioner hos SAS. Jørgen Lindegaard administrerende direktør Ønskes yderligere information kontakt gerne informationsdirektør Henry Sténson + 46 8 7971455 alt + 46 709 971455 Scandinavian Airlines ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/07/20010807BIT00210/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/07/20010807BIT00210/bit0001.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner