SAS: To nye ruter fra København

SAS åbner nu for billetsalget til i alt ni nye ruter med afgange fra flere skandinaviske lufthavne. Sommertrafikprogrammet byder på to nye ruter fra København til europæiske storbyer. Samtidig fortsætter SAS mange populære ruter fra sommeren 2014.

Onsdag den 5. november åbner billetsalget til SAS’ sommertrafikprogram 2015, som gradvist træder i kraft fra den 29. marts. SAS’ kunder kan se frem til at kunne flyve direkte med SAS til to nye storbyer, som byder på kultur, historie og arkitektur. Som en del af sommertrafikprogrammet åbner SAS til foråret direkte ruter fra København til Ankara og til Edinburgh.

Stor interesse for Edinburgh
Den nye Edinburgh-rute skal med direkte afgange fem gange ugentligt, og i højsommeren dagligt, øge fleksibiliteten for rejsende fra København og samtidig være et godt supplement til afgangene via Oslo og Stockholm.

- SAS har gennem lang tid ekspanderet med mange nye destinationer og ruter, og vi fortsætter med at forbedre vores tilbud til kunderne. Vi har oplevet stor efterspørgsel på Edinburgh, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde denne nye ruter fra København, siger koncerndirektør Eivind Roald, SAS.

Den anden nye destination i SAS’ omfattende netværk er Ankara. SAS flyver i dag til den populære lufthavn Gazipasa ved Alanya på den tyrkiske kyststrækning. Med den direkte rute til Ankara, der er Tyrkiets hovedstad og næststørste by, får SAS’ kunder direkte adgang til en moderne storby med mange kulturelle og historiske seværdigheder.

Populære feriedestinationer genåbner
I tillæg til de to rutenyheder fra København åbner ski-ruten mellem København og Salzburg nu som ny sommerrute. Herudover genåbner SAS en række populære feriedestinationer fra sidste års sommertrafikprogram.

Fra København genåbner SAS ruterne til Dubrovnik, Split, Pula, Montpellier, Biarritz, Chania Thessaloniki, Palermo, Napoli, Pisa, Gazipasa og Alicante.

Fra Billund genåbner Gazipasa ved Alanya i Tyrkiet.

I alt åbner SAS ni nye ruter fra skandinaviske lufthavne i sommertrafikprogrammet 2015.

Tidstabel

-          København-Edinburgh: Afgang mandag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag, og i højsæsonen dagligt. Første gang den 29. marts 2015.

-          København-Ankara: Afgang lørdag og i højsæsonen mandag og onsdag. Første gang den 4. april 2015.

-          København-Salzburg: Afgang onsdag og lørdag i højsommeren. Første afgang den 27. juni 2015.

Udvidelser af interskandinaviske ruter

København-Göteborg: Fra seks til otte daglige afgange

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35