SAS åbner rute mellem København og Nürnberg

Scandinavian Airlines Danmark tilføjer en ny rute på rutekortet: Fra torsdag den 1. september bliver der daglig forbindelse mellem København og Nürnberg i det sydlige Tyskland. - Der er en stor rejseaktivitet mellem Skandinavien og Nürnberg, og København er det naturlige trafikknudepunkt for den trafik. Med den nye rute vil vi tiltrække både forretnings- og ferierejsende, siger adm. direktør i Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen. Nürnberg bliver den niende SAS-rute mellem København og Tyskland. Nürnberg er blandt andet kendt som et af Tysklands vigtige forretningsområder med store industrielle virksomheder i nærområdet og med mere end 1,3 millioner messebesøgende hvert år. I selve Nürnberg bor omkring en halv million indbyggere, mens der indenfor en times kørsel bor fem millioner mennesker. SAS indsætter et fly af typen CRJ-200 med plads til 50 passagerer ind på ruten. For yderligere information kontakt kommunikationsdirektør Anne Bove-Nielsen på telefon 3232 4675 Med venlig hilsen SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S Kommunikationsafdelingen

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.