SAS Danmark ophører med at flyve til Prag

Den 25. oktober 2008 ophører SAS Danmark med at flyve til Prag, og samtidig indstilles ruten til Arvidsjaur i vinterhalvåret 2008-2009.

Baggrunden for beslutningen er, at ruten København-Prag gennem længere tid har været præget af stigende overkapacitet og deraf dårlig lønsomhed, og skal samtidig ses som en naturlig konsekvens af den tilpasning, som SAS løbende foretager af sit trafikprogram.

"Vi beklager overfor vores passagerer, men vi vil fortsætte med at optimere og tilpasse vores trafikprogram, så vi hele tiden sikrer, at vores ruter er lønsomme," siger adm. direktør Susanne Larsen.

Kunder, som har booket en rejse til Prag efter den 25. oktober, vil blive booket om til andre flyselskaber.

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.