SAS Delårsrapport

Delårsrapport SAS GRUPPEN www.sas.dk SAS DANMARK A/S SAS NORGE ASA SAS SVERIGE AB Januar - Marts 2001 · Resultat før skat udgjorde 20 (-303) MSEK. · Omsætningen steg med 12,8% til 12 137 MSEK. · Resultat før afskrivninger og omkostninger til flyleasing (EBITDAR) steg første kvartal til 1 214 (597) MSEK. I den seneste tolvmåneders periode var stigningen 46%. · Enhedsomkostningen udviklede sig positivt og blev reduceret med 3,3% sammenlignet med første kvartal 2000. · Resultat pr. aktie blev for SAS Danmark A/S 0,16 (-1,16) SEK, SAS Norge ASA 0,19 (-1,40) SEK samt SAS Sverige AB -0,03 (-1,55) SEK. · Resultat efter skat i SAS moderselskaber udgjorde: SAS Danmark A/S 6 (-48) MDKK SAS Norge ASA 8 (-63) MNOK SAS Sverige AB -2 (-109) MSEK · Trods stor usikkerhed forventes et resultat før skat, eksklusive realisationsgevinster, som er væsentligt bedre end foregående år. Dette er i overensstemmelse med det som tidligere er meddelt den 13. februar 2001. Delårsrapporten er ikke revideret. Hele rapporten er tilgængelig på www.sas.dk ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/08/20010508BIT00620/bit0002.doc Full Report http://www.bit.se/bitonline/2001/05/08/20010508BIT00620/bit0002.pdf Full Report

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner