SAS får flere sæder og udbyder fra i morgen 50.000 billetter til 295 kr på København-Aalborg

Fra mandag den 29. oktober indsætter SAS op til 500 sæder ekstra dagligt på ruten København-Aalborg. Den ekstra kapacitet markeres med 50.000 billetter til kampagneprisen 295 kroner one way. Billetterne sælges fra mandag den 15. oktober.

Fra mandag den 29. oktober, hvor SAS´vinterprogram går i luften sætter SAS også ekstra kapacitet ind i konkurrencen på ruten København-Aalborg. Ruten beflyves af både SAS, Sterling og Cimber Air og SAS øger nu det daglige antal sæder på hverdage fra 2500 til 3000. Også i weekenden indsætter SAS flere sæder. I hele vinterprogrammet betyder det 75.000 ekstra sæder.

Den ekstra kapacitet kommer ved, at SAS dedikerer et MD80 jetfly til ruten og samtidigt indsætter en stor Airbus 321 på morgenafgangen.

"København-Aalborg er en vigtig rute, som benyttes af såvel lokalt rejsende, der har arbejde og møder i København eller Aalborg, som af kunder der fra København skal videre ud i Europa med SAS. Vi øger kapaciteten fordi vi oftere og oftere må melde udsolgt, samtidig med at vi ser en stigning i antallet af erhvervskunder og faste pendlere," siger salgs og marketingdirektør i SAS Danmark, Lars Bording.

SAS flyver allerede i dag med MD80 jetfly på mange afgange på ruten København-Aalborg, men med vinterprogrammet vil der også i myldretiden om eftermiddagen og om aftenen blive indsat MD80. I weekender, hvor efterspørgslen er mindre, vil der også fortsat blive fløjet med Dash8/Q400.

Allerede fra mandag den 15. oktober og året ud markerer SAS den forøgede kapacitet på København-Aalborg med en kampagnepris på 295,- kroner OneWay med rejseperiode fra 29. oktober til 29. februar.

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.