SAS H1-2000 kort version

SAS GRUPPEN www.scandinavian.net SAS DANMARK A/S SAS NORGE ASA SAS SVERIGE AB Januar - Juni 2000 HOVEDPUNKTER I REGNSKABET PR. 30. JUNI 2000: * SAS Gruppens resultat før skat var 732 (496) MSEK. Andet kvartal blev 1 029 (507) MSEK. * Resultatet eksklusive realisationsgevinster var for hele perioden 443 (63) MSEK og for andet kvartal 753 (461) MSEK. * Passagertrafikken (RPK) steg 7%. Trafikken på Business Class steg 5%. * Øgede brændstofomkostninger påvirker resultatet negativt med 712 MSEK sammen-lignet med første halvår sidste år. * Cash Flow fra virksomheden var 1 057 (833) MSEK. * Resultatet pr. aktie blev for SAS Danmark A/S 3,48 (2,00) SEK, SAS Norge ASA 3,22 (2,49) SEK samt SAS Sverige AB 3,40 (2,09) SEK. * Resultaterne efter skat i SAS moderselskaber udgjorde: * Trods den kraftige stigning i brændstofomkostningerne fastholdes tidligere vurdering med hensyn til resultat før skat, eksklusive realisationsgevinster, for hele 2000 på ca. 1 000 MSEK. Dette baseres på en forbedret resultatudvikling i virksomheden, både på indtægts- og omkostningssiden, hvilket kompenserer for den øgede brænd-stofomkostning. Delårsregnskabet er ikke revideret. Hele rapporten er tilgængelig på www.scandinavian.net VIGTIGE BEGIVENHEDER I DE SENESTE KVARTALER ANDET KVARTAL 2000 * SAS testede Digital-TV i interaktiv kommunikation med kunder. * British Midland og Mexicana Airlines blev nye medlemmer i Star TM Alliance . * SAS lancerede information om flytider via SMS. * SAS International Hotels (SIH) solgte ejendommen Radisson SAS Scandinavia Hotel i Oslo. FØRSTE KVARTAL 2000 * SAS lancerede WAP-tjeneste til bookning af billetter og oplysninger via mobiltelefon. * SAS blev valgt til bedste indenrigsflyselskab i Norge og fik "Grand Travel Award". * SAS EuroBonus fik for fjerde år i træk udmærkelsen "The Freddie Award". * SAS vedtog køb af 12 Airbus A321 samt optioner for i alt 4,5 milliarder SEK. Flyene, som imødekommer høje krav om lavt brændstofforbrug og støjniveau, øger SAS transportkapacitet til/fra flere store byer i Europa og mellem de tre skandinaviske hovedstæder. * SAS Cargo, Lufthansa Cargo og Singapore Airlines styrkede deres planer om samarbejde på flyfragt området. * SAS, British Midland og Lufthansa indgik en Joint Venture aftale med henblik på trafik på Europa til/fra London Heathrow og Manchester. TM * Star Alliance blev udvidet med yderligere to medlemmer, Singapore Airlines og Austrian Airlines Group. * SAS indgik aftale med Sabre, som er førende i verden på avancerede IT- løsninger inden for rejse- og transportindustrien, om øget distribution af SAS produkter og tjenester. BEGIVENHEDER EFTER 30. JUNI 2000 * SAS etablerede i samarbejde med tolv andre flyselskaber flyindustriens største internetbaserede markedsplads for business-to-business handel, Aeroxchange. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/11/20000811BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/11/20000811BIT00570/bit0002.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner