SAS justerer og forbedrer tilbuddet ombord

SAS udvikler løbende sit servicekoncept, og derfor bliver tilbuddet ombord nu justeret og forbedret. Justeringerne er baseret på en bred kundeundersøgelse og indføres fra begyndelsen af marts og fremefter.

I juni 2013 lancerede SAS sit nye servicekoncept SAS Go & Plus, som kunderne samlet set har taget godt imod. Resultatet fra en større kundeundersøgelse af 4500 adspurgte (gennemført efter introduktionen servicekonceptet) viser, at kunderne sætter pris på enkeltheden ved SAS Go & Plus, og at 85 % af kunderne enten er positivt eller neutralt indstillet over for konceptet. I samme undersøgelse kom det også frem, at kunderne ønsker en tydeliggørelse af konceptet og flere forbedringer af tilbuddet ombord.

Der er tre hovedlinjer i udviklingen af SAS Go & Plus: Forbedring af mad og drikke, justeringer af det samlede koncept ombord samt tydeliggørelse af forskelle mellem SAS Go & SAS Plus.

- Vi indførte SAS Go & Plus for at gøre rejsen enklere for vores kunder, og den feedback vi får fra kunder viser, at vi er lykkedes langt hen ad vejen. Ved at tydeliggøre og forbedre vores tilbud ombord, vil vi sikre en endnu bedre og endnu mere behagelig totaloplevelse for kunderne, når de vælger SAS, siger Snorre Andresen, produkt- og udviklingsdirektør i SAS.

De første ændringer træder i kraft 1. marts og forbedringen af måltiderne vil ske kontinuerligt i tiden fremefter.

Fakta om ændringerne

SAS skærper og forbedrer madoplevelsen ombord
SAS’ kunder ønsker reelle måltider på længere flyrejser, og snacks og drikkevarer på kortere flyvninger. Derfor skærper SAS sit koncept og reducerer til to tilbud, et cafetilbud på rejser i Norden og et udvidet madkoncept på rejser fra Norden og ud i Europa.

• Cafetilbuddet inden for Norden har fokus på snacks og drikkevarer
  • Ud i Europa forbedrer SAS madoplevelsen ombord og indfører:
    • Et nyt aftenmåltid til rejsende på Plus
    • Bedre præsentation af måltider og servering i klassiske Orrefors-glas
    • Varmt brød serveret med måltidet
    • Et udvalg af frisk mad for eksempel sandwich, salater og varme wraps
    • Kontinuerlig opdatering af menu med sæsonens råvarer og nyheder

Forbedringer og justeringer på interkontinentale ruter
Madoplevelsen vil blive forbedret for alle rejsende på interkontinentale flyvninger, for SAS Go, SAS Plus og Business.

• Alle måltider vil i løbet af året blive opdateret eller forbedret, og indpakningen forbedret med nyt design og ny emballage
  • I tillæg til andre lækre serveringer genintroducerer SAS champagne før afgang på Business
  • SAS Go inkluderer vand før afgang og et stk alkoholfri drikkevare med måltidet
  • Alkoholiske drikke indgår i SAS Business og SAS Plus, og kan købes på SAS Go

SAS tydeliggør forskellen mellem SAS Go og Plus
SAS Plus inkluderer alt, også mad og drikke ombord, og med SAS Go kan mad og drikke købes ombord.

• Tidligere indgik morgenmad på indenrigs både i SAS Go og SAS Plus. Fremover serveres morgenmad på SAS Plus og kan købes på SAS Go (dog ikke på dansk indenrigs, hvor der af tidsmæssige årsager kun er tid til at servere kaffe og te)
  • Kaffe, te og aviser er som altid inkluderet for alle rejsende med SAS

For yderligere information eller fotos i høj opløsning kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling, 3232 3135

SAS er Skandinaviens førende flyselskab med daglige afgange til populære destinationer som London, Amsterdam og Paris. SAS er medlem af Star Alliance ™, og sammen med vores 27 partnere flyver vi til over 1300 destinationer på verdensplan i 195 lande.

Tags: