SAS lancerer som første flyselskab i Norden højhastighedswifi

Report this content

På SAS' kort-og mellemdistanceruter har passagerer nu adgang til et stabilt, hurtigt og stærkt internet, så de kan streame og arbejde ombord uden problemer.

I dag lancerer SAS nyt højhastighedswifi på kort-og mellemdistance ruter imellem Skandinavien og i Europa.

SAS’ nye WiFi er det bedste produkt på markedet. Det er mere stabilt, hurtigere og stærkere end mange af de løsninger, der findes i branchen i dag.

Det betyder, at passagerer ombord på flyet nu kan streame deres favoritfilm, være på sociale medier, sende billeder fra flysædet eller svare på mails ombord.

- Vi har lavet en stor investering, som sikrer, at vores kunder får den bedste oplevelse ombord, og vil sammen med vores nylige investeringer i nye A32neo-fly gøre SAS endnu mere konkurrencedygtigt og bibeholde en stærk position på det skandinaviske marked, siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndirektør i SAS.

Så snart, flyet er i luften, kan passagerne begynde at streame og være online.

Det nye WiFi udløser også en mere effektiv drift. Crew kan hjælpe kunderne ombord med løbende opdateringer om connecting flights, opdatere på vejret på destinationen løbende osv.

SAS WiFi er allerede installeret på 28 fly, og i september vil omkring 40 fly have det nye højhastighedswifi ombord. SAS forventer, at installationen er færdig på størstedelen af flyene i første kvartal af 2020.

- Stabilt og hurtigt WiFi er en service, som moderne rejsende efterspørger. Både fritidsrejsende, der vil se deres yndlingsserie vej på ferie, og forretningsfolk, der skal arbejde ombord, har behov for høj kvalitet og stabilitet, når de er online. Denne højhastighedsWIFI er i spidsen af den seneste teknologi på markedet, og det ønsker vi at være med i udviklingen af, siger Lars Sandahl Sørensen.

10 gange hurtigere end traditionelt WiFi ombord

SAS WiFi er baseret på et satellit kommunikationssystem, der er leveret af Viasat Inc.; et globalt selskab fra Californien i USA, som leverer internet til private, myndigheder, militær og flyselskaber.

- Viasats satellitbaserede in-flight internetservice tapper verdens mest kraftfulde satellitter for signal og energi. Det medfører, at servicen er 10 gange hurtigere end traditionelt in-flight WiFi-service, siger Don Buchman, General Manager & Vice President, Viasat Inc. Commercial Aviation.

Det er Viasat-satelliten ‘Ka-Sat’, som står bag SAS WiFi. Ka-Sat cirkler med Jorden med en hastighed på cirka 28.000 kilometer/timen, og den har 82 signalpunkter fordelt over Europa. Hver gang passagerer besøger en hjemmeside i luften, så bliver et signal sendt til og fra et punkt på jorden.

Payment model. Travelers in SAS Plus, EuroBonus Diamond and Gold members enjoy free WiFi all the way. Passengers in Go pay 4,90 EUR (or the equivalent in other currencies). Silver members will be offered free WiFi during a campaign period May-19:th August.

SAS App is of course available free of charge in the air. On our onboard portal, passengers have free access to SAS websites and scandinaviantraveler.com.

Devices. SAS WiFi is optimized for use on all major operating systems (e.g. Windows, macOS, iOS and Android) and for use with all major web browsers (e.g. Chrome, Firefox, Microsoft Edge and Safari). Using other systems or browsers may not provide the same full WiFi experience.

For yderligere kontakt : +45 32323135

SAS er Skandinaviens førende flyselskab med daglige flyvninger til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er medlem af Star Alliance ™ og sammen med vores 27 partnere flyver vi til mere end 1300 destinationer i 190 lande. For mere information, besøg http://www.sas.dk