SAS og de norske pilotforeninger indgår aftale

Forhandlingerne mellem SAS og de norske pilotforeninger er endt i en løsning. Parterne er enige om en ny overenskomst og samtlige SAS-fly til, fra og inden for Norge flyver som planlagt.

SAS har siden midten af april forhandlet med de to norske pilotforeninger NSF og SNF, og parterne har siden 7. juni forhandlet videre hos en Rigsmægler. Disse forhandlinger har nu ført til en ny overenskomst, som gælder fra 1. april 2016 og er gyldig i et år.

-    Det er godt, at vi nu har indgået en ny aftale med de norske pilotforeninger. Vi undgår trafikforstyrrelser i Norge, og vores passagerer kan rejse med os som planlagt, siger Rickard Gustafson, koncerndirektør i SAS

Forhandlingerne mellem SAS og den svenske pilotforening SPF fortsætter i Sverige.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.