• SAS/

SAS opgraderer kort- og mellemdistanceflåden og installerer næste generations WiFi

Report this content

SAS, som i år fejrer 70 års fødselsdag, har siden starten i 1946 været drevet af innovationer. Med fortsat fokus på visionen om at gøre livet enklere for Skandinaviens frekvente rejsende investerer SAS nu en halv milliard svenske kroner i Europas hurtigste WiFi og en opgradering af kabinen på kort- og mellemdistanceflåden. Med hastigheder på 12 mbit/s og højere pr. passager kan tiden ombord udnyttes effektivt eller til at nyde streaming af tv, musik eller film.

- Mange af vores kunder rejser ofte med os, og vi spiller en vigtig rolle i mange menneskers hverdag. Opgraderingen, vi har gennemført på vores langdistancefly, er blevet enormt positivt modtaget, og nu tager vi skridtet videre med kort- og mellemdistanceflåden, hvor vi også investerer i meget hurtigt WiFi med surfhastigheder, der gør, at tiden ombord kan udnyttes til arbejde eller afslapning ved at streame en favoritserie. Da både passagerer og personale ombord bliver koblet til internettet, kan den personlige service tages et skridt længere, og vi fortsætter samtidigt med at udvikle vores digitale intelligente løsninger, som gør livet enklere, siger Rickard Gustafson, adm. dir. hos SAS.

Adgang til WiFi gives fra gate til gate, og med surfhastigheder på 12 mbit/s og højere pr. passager kan SAS-kunder anvende tiden ombord på at arbejde, surfe eller nyde streaming af musik, film og tv. Internet ombord på kortdistanceflyene vil være gratis for alle SAS EuroBonus-medlemmer og rejsende på SAS Plus. Første fly med højhastigheds-wifi, som muliggøres af leverandørens ViaSat:s sattelitteknologi kommer i løbet af efteråret og vinteren 2017.

Det første fly med den nye kabine bliver SAS' nye A320neo med 15-20 % lavere brændstofforbrug og mere plads til håndbagagen. Designet er i samme stil som den nye kabine på SAS' langdistanceruter, som har fået en enorm positiv modtagelse. Udover ekstra benplads, nye og mere bekvemme sæder og lamper, der justeres efter tid på døgnet, er A320neo også udstyret med USB-udtag i sædet.

SAS' nye kabineinteriør blev lanceret på langdistanceflåden i 2015 og blev hurtigt meget værdsat af både skandinaviske og internationale kunder. Foruden de 30 nye A320 bliver også 70 eksisterende kabiner opgraderet mellem 2017 og medio 2019. Samlet set betyder satsningen på WiFi og opgradering af kabiner en investering på ca. 500 mio. SEK over en tre-årig periode.

SAS har for nyligt også udstyret samtlige kabineansatte med iPad Mini'er, som sammen med WiFi gør, at personalet nemt kan få alle de nødvendige oplysninger før, under og efter en flyvning og derved kan give SAS-rejsende en endnu mere personlig betjening ombord. Sammen med SAS' satsning på en problemfri rejse får rejsende med SAS nu adgang til alle oplysninger uanset, om det er i hjemmet, i lufthavnen eller ombord. De rejsende kan se, om flyet er forsinket, hvordan situationen er med tilslutningsfly, status på EuroBonus og måske booke en EuroBonus-rejse, handle i EuroBonus-shoppen, leje bil, eller booke en taxi ved ankomsten.

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling 4532323135

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.