SAS planlægger at sælge del af sin aktiepost i British Midland til Lufthansa

SAS planlægger at sælge del af sin aktiepost i British Midland til Lufthansa - British Midland på vej ind i Star Alliance British Midland plc har i dag offentliggjort, at man er enedes med Lufthansa om en eksklusiv ret til inden for en to ugers periode at færdiggøre forhandlinger, som indebær, at British Midland bliver medlem af Star Alliance. Aftalen vil indebære, at SAS sælger 50% af sin aktiepost i British Midland til Lufthansa. SAS ejer i dag 40% af aktierne i British Midland. SAS ejerandel vil efter salget være på 20%. Aftalen er afhængig af endelig underskrift og nødvendige myndigheds- godkendelser. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen For yderligere oplysninger venligst kontakt: Henry Sténson, Senior Vice President Corporate Communications Mobiltelefon: 00 46 70 997 1455 eller kontor: 00 46 8 797 1455 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00760/bit0002.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner