SAS reducerer sin aktiebeholdning i British Midland.

SAS reducerer sin aktiebeholdning i British Midland. På et pressemøde i London i dag blev det meddelt, at Lufthansa køber aktier af SAS til en værdi af 91,4 millioner britiske pund. SAS' andel i British Midland reduceres til 20% fra en tidligere ejerandel på 40%, som SAS har haft siden 1992. British Midland meddeler samtidig sit ønske om at blive medlem af Star Alliance. Nuværende medlemmer af Star Alliance er: SAS, Lufthansa, United Airlines, All Nippon Airways, Air Canada, VARIG, THAI, Ansett Australia og Air New Zealand. I løbet af år 2000 bliver Austrian Airlines, Mexicana Airlines og Singapore Airlines medlemmer af Star Alliance. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00840/wkr0002.pdf

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.

Abboner