SAS underskriver intensionsaftale med Amadeus

SAS Gruppen har underskrevet en intensionsaftale med Amadeus, en af de ledende leverandører af globale distributionssystemer og IT løsninger til luftfartsindustrien.

Denne foreløbige aftale betyder, at dele af SAS kommercielle IT platforme vil blive fornyet. Disse inkluderer blandt andet inventory ("lagerbeholdning"), salg, reservation, billetudstedelse, check-in samt vægt- og balancekontrol. Det nye og moderne system, som er standardiseret og lettere at anvende, vil støtte SAS Gruppens medarbejdere i deres vigtige møde med kunden. Desuden sikrer det, at rejsebureauer vil have enkel og effektiv adgang til alle SAS priser, herunder de laveste, igennem Amadeus.

"Denne foreløbige aftaler sikrer SAS Gruppen de bedste muligheder for at tilbyde vores kunder innovative løsninger i fremtiden. Desuden betyder aftalen væsentligt reducerede distributionsomkostninger,” siger Robin Kamark, Senior Vice President, Airline Commercial, SAS Group.

“Dette har været en lang proces, og vi ser nu frem til de næste skridt i dette udvidede samarbejde med Amadeus,” afslutter Robin Kamark.

Om os

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 192 lande verden over.