Anders Ehrling bliver ny koncernchef og administrerende direktør hos Scandic

Anders Ehrling, tidligere administrerende direktør for SAS Sverige, bliver ny koncernchef og administrerende direktør for Nordens førende hotelkæde, Scandic. Anders Ehrling tiltræder den 1. september i år.

Anders Ehrling tager over efter Scandics nuværende koncernchef og administrerende direktør, Frank Fiskers, som i stedet bliver partner i et hotelejendomsselskab i London. Frank Fiskers forbliver tilknyttet Scandic som medlem af bestyrelsen og som investor.

– Jeg er meget tilfreds med valget af Anders Ehrling som Scandics nye administrerende direktør. Anders har en værdifuld baggrund fra flybranchen og har stor erfaring med at lede en virksomhed i en stærkt konkurrencepræget branche med varierende markedsforhold, hvor fokus altid er på kundens oplevelse og en konkurrencedygtig omkostningsstruktur, siger Vagn Sørensen, bestyrelsesformand for Scandic.

– Jeg ser frem til at begynde hos Scandic. Det er en virksomhed i kraftig udvikling med en gedigen historie, stærke ejere og en meget spændende fremtid, siger Anders Ehrling, tiltrædende koncernchef og administrerende direktør hos hotelkæden Scandic.

Anders Ehrling har stor erfaring fra flybranchen, primært gennem sine 23 år hos SAS, hvor han blandt andet var administrerende direktør hos SAS Sverige. Han er p.t. bestyrelsesmedlem i Trygg Hansa, Swedavia (tidl. Luftfartsverket), Vendator og Destination Åre.

– Scandic er allerede i dag førende på vigtige områder som miljø (CSR) og tilgængelighed, og nu skal vi fortsætte udviklingen af Nordens førende hotelkæde med flere hoteller, nye spændende oplevelser, kundeløsninger og samarbejder. Vi fortsætter indsatsen med at bringe et stærkt varemærke til nye højder. Det er en inspirerende opgave, og jeg er særdeles motiveret til at løse den, slutter Anders Ehrling.

Scandic er Nordens førende hotelkæde med over 150 hoteller i ti lande. De seneste år har virksomheden ekspanderet kraftigt, samtidig med at varemærket er blevet udviklet og moderniseret. Inden længe åbner Scandic nye flagskibshoteller i Stockholm, Oslo, Helsinki, Hamburg og Berlin.

Flere oplysninger fås ved at kontakte:

Jessica Agert, pressechef, Scandic, tlf. +46 709 73 5013

E-mail: jessica.agert@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.dk presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.

Om os