Scandic fortsætter med at vokse – nu med et nyt hotel i Tampere

Scandic og Statsjärnvägarnas (VR) pensionskasse har underskrevet en kontrakt om opførelse af et nyt hotel i centrum af Tampere. Scandic Tampere Station slår dørene op i løbet af 2012.

Det ny otte etager høje hotel ligger centralt, tæt på jernbanestationen. Hotellet har 207 værelser, herunder 12 handicapvenlige værelser samt 5 værelser med sauna. I gadeniveau er der restaurant, lobbybar samt 3 mødelokaler. Desuden rummer bygningen en garage med 51 parkeringspladser. "Scandic vokser hurtigt i Finland – alene i løbet af 2010 har vi udvidet med fem nye hoteller. Det er et vigtigt marked og en spændende udvikling for Scandic i Finland", siger Scandics koncernchef og adm. dir. Frank Fiskers. Hotellets bruttoareal er ca. 12.500 kvadratmeter, og det er byggevirksomheden Lemminkäinen Oy, der står for byggeriet. Byggeriet er planlagt til at begynde i august 2010 og forventes at tage ca. 18 måneder. "Tampere er Finlands næststørste by og et voksende hotelmarked. Vores tredje hotel her ligger meget centralt, og vores værelseskapacitet i Tampere udvides til ca. 700 værelser, hvilket er en tredjedel af det samlede udbud i byen", siger Aarne Hallama, landechef for Scandic Finland. "Det nye hotel Scandic Tampere Station bliver et moderne og inspirerende bidrag til vores kæde samt til udbuddet af hoteller i Tampere" Flere oplysninger: Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir., Scandic, tlf.: +46 709 735 203 Aarne Hallama, landechef Scandic Finland, tlf.: +358 50 64 588

Om os