Scandic fortsætter sin vækst – med fire nye hoteller

I dag underskrev Scandic en aftale om at købe Hotel Linnea, Hotel Rivoli og Hotel Salpaus af Next Hotels Finland Oy. Handlen omfatter et enestående nyt hotel, som skal bygges i forbindelse med Paasitorni-kongrescentret i Helsinki. Disse fire nye hoteller styrker Scandics position i Finland markant og understøtter hotelkædens ambition om at fortsætte ekspansionen i Finland.

”Disse hoteller vil få stor værdi for vores udbud i Finland, idet der herved tilføjes nye steder at vælge imellem i vores voksende kæde af hoteller. Med Scandic Paasi får Helsinki et nyt, spændende tophotel, designet efter vores unikke storytelling-strategi”, siger Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir. på Scandic. Nu vil der være 27 Scandic-hoteller i Finland, med 5.000 værelser. De tre nye, eksisterende hoteller beskæftiger ca. 100 personer, som bliver Scandic-medarbejdere. Alt i alt er der 1.000 Scandic-medarbejdere i Finland. ”De tre hoteller Linnea, Rivoli og Salpaus er førende på deres respektive lokale markeder, og jeg er helt overbevist om, at der er store udviklingsmuligheder under Scandics varemærke,” siger Aarne Hallama, landechef Scandic Finland. Vi ønsker at udvikle forretningen og forbedre kundeservicen for de nye hoteller ved at knytte dem til Scandics internationale salgs- og marketingnetværk samt vores meget populære kundeloyalitetsprogram. Gæster vil også kunne glæde sig over, at vi får en døgnåben shop og et moderne fitnessrum i overensstemmelse med Scandics koncept. Scandic Paasi – et spændende nyt hotel i Helsinki I 2011 åbner Scandic et nyt moderne designhotel i Helsinki – Scandic Paasi. Hotellet kommer til at ligge ved siden af Paasitorni-kongrescentret. ”Paasitorni er et enestående og velkendt konferencecenter i Helsinki. Det nye hotel vil respektere Paasitornis arkitektur, samtidig med at det vil tilføre fremragende design og skabe muligheder for at finde ny energi og inspiration, siger Aarne Hallama. Yderligere oplysninger: Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir., Scandic, tlf.: +46 709 73 52 03 Aarne Hallama, landechef Scandic Finland, tlf.: +358 50 64 588

Om os